Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:25:53 GMT

بهترین مسیر بازگشت زائران اربعین به توصیه پلیس

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۷۲۸۱

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرهنگ "محمد حیدری" روز سه شنبه افزود: مرز خسروی برای استقبال از ورود هر تعداد از زائران اربعین به کشور آمادگی و امکانات لازم را دارد.
او گفت: اتوبوس‌های کافی در شهرستان قصر شیرین برای انتقال زائران به شهر کرمانشاه وجود دارد و از آنجا نیز با حدود هزار دستگاه اتوبوس زائران به سراسر کشور منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حیدری همچنین گفت: میزان تردد خودرو در سطح استان کرمانشاه در ایام اربعین امسال نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است با این حال با توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و مدیریت پلیس ترافیک جاده‌ای استان هم اکنون روان و بدون مشکل در جریان است.
او به رانندگان هم توصیه کرد که با سرعت مجاز رانندگی کنند و در صورت خستگی و خواب آلودگی، پس از توقف در استراحتگاه‌های استان و رفع خستگی، به سفر خود ادامه دهند.
سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار زائر از مسیر کرمانشاه راهی مرز مهران و عتبات عالیات شدند امسال، اما با بازگشایی مرز بین المللی خسروی، بخش زیادی از زائران ترجیح دادند که از این مرز راهی کربلا شوند.
استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه هر روز بین ۱۰ تا ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی (ع) از مرز خسروی عازم کربلا می‌شوند، گفت: تاکنون ۱۴۰ هزار زائر از این مرز عازم عراق شده‌اند.
"هوشنگ بازوند" البته آماری از ورود زائران از خسروی نداد.
زائران اربعین حسینی می‌توانند از ساعت ۷ تا ۱۶ از مرز خسروی خارج شوند، اما ورود زائران از آن تا ساعت یک نیمه شب مجاز است.
امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال زائران اربعین پلیس راه مرز خسروی پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند

با وجود اینکه از هفته آینده پذیرش زائران حج آغاز می‌شود، تاکنون سعودی‌ها فقط برای حدود ۵ درصد حجاج کارت هوشمند نسک صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، توفیق الربیعه وزیر حج عربستان اعلام کرده که «امسال تردد زائران حج در شهرهای زیارتی با کارت هوشمند نسک امکان‌پذیر است.» و بر این اساس عربستان از امروز محدودیت‌ها برای تردد زائران به مکه مکرمه را اعمال کرد.

نیروهای امنیتی در ورودی‌های مکه مستقر شده‌اند وامیر منطقه مکه خالد فیصل می‌گوید که «زائران بدون کارت هوشمند نسک نمی‌توانند وارد مکه شوند.» این در حالی است که یک هفته تا آغاز اعزام زائران حج باقی مانده و تاکنون عربستان فقط برای ۱۲۰ هزار نفر از از زائران اندونزیایی با ۲۴۱ هزار سهمیه، کارت نسک صادر کرده است؛ یعنی کمتر از ۵ درصد کل حجاج (۲.۵ میلیون نفر)!‌

اعزام نخستین گروه زائران خارجی حج از ۱۱ مارس (۲ ذی القعده - ۲۲ اردیبهشت) آغاز می‌شود، با این وجود، نیروهای امنیتی یک هفته زودتر نسبت به سال‌های گذشته از ورود افراد بدون مجوز به مکه ممانعت می‌کنند و وزارت حج عربستان هم اعلام کرده که ورود غیرقانونی به مکه جریمه دارد.

نیروهای امنیتی در ورودی مکه در صورت داشتن کارت نسک به زائران اجازه ورود می‌دهند؛ بیجاوی معاون وزیر حج عربستان می‌گوید که «این کارت اطلاعات کلیدی مانند اطلاعات شخصی زائر را در قالب یک نرم‌افزار ارائه می‌دهد.» در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی‌ها، دیجیتالی کردن خدمات حج برای کاهش تصدی‌گری دولت‌ها مطرح شده است.

منبع: فارس

کد خبر 750801

دیگر خبرها

  • حسینی: لیگ را باید به بهترین شکل تمام کنیم
  • حسینی: تمام کردن لیگ برای ما خیلی اهمیت دارد
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس؛ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • بازگشت حجاج عمره گزار به ایران
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین