Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه، به تازگی با آغاز رایزنی‌ها جهت پیوستن مقدونیه شمالی و آلبانی به اتحادیه اروپا مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، دولت فرانسه در نشست وزرای عمومی اتحادیه اروپا، از ارائه تاریخ آغاز رایزنی‌های پیوستن دو کشور مذکور به اتحادیه اروپا ممانعت به عمل آورد.

این اقدام، بر دستور کار نشست این اتحادیه که در هفدهم و هجدهم اکتبر (۲۵ و ۲۶ مهر ماه) در بروکسل برگزار می‌شود، جدال تازه‌ای می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله سوریه و بریگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) از مسائل مورد بحث در این نشست خواهد بود.

بروز این وقفه در نشست لوکزامبورگ، در اثر مخالفت فرانسه، و تا حدودی هلند بوده است و نتیجه این شد که تاریخی برای آغاز رایزنی‌ها با مقدونیه شمالی و آلبانی درخصوص پیوستن به اتحادیه مشخص نگردد تا زمانی که این اتحادیه، کل رویکرد خود برای توسعه‌اش را مورد بازبینی قرار دهد.

مسئله بر سر آن است که این دو کشور، باید تابع استانداردهای اتحادیه اروپا بر اساس حاکمیت قانون باشند؛ حتی برخی از کشورهای جدیدی که به اتحادیه اروپا پیوسته‌اند، متهم به نقض این استانداردها شده‌اند.

زوران زائف، نخست‌وزیر مقدونیه شمالی، سه‌شنبه به بروکسل سفر کرد تا آخرین تلاش‌ها را در راستای تعیین یک زمان مشخص برای آغاز رایزنی‌ها به عمل بیاورد. ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی می‌گوید کشورش به انجام اصلاحات -حتی در صورت عدم آغاز رایزنی‌ها از سوی شورای اروپا- ادامه می‌دهد.

راما گفته است: "اروپا برای ما، ارتباطی قوی است. ما تنها به دنبال آغاز مذاکرات هستیم و علاوه بر این، نشان می‌دهیم که می‌خواهیم بخشی از اتحادیه اروپا باشیم."

سه کشور دیگر حوزه بالکان، پیش‌تر مذاکرات خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا را آغاز کرده‌اند: صربستان در ۲۰۱۴، مونته‌نگرو در ۲۰۱۲ و ترکیه نیز در سال ۲۰۰۵ این رایزنی‌ها را آغاز کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا بالکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است