Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:30:38 GMT

خدمات روحانیون به زائران حسینی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۴۸۷۵

خدمات روحانیون به زائران حسینی

حجت الاسلام علی ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی مرز خسروی اظهار داشت: زائران ابا عبدالله الحسین(ع) شایسته بهترین خدمت هستند و تلاش ما ارائه خدمات در شان این زائرین عزیز است.

امام جمعه قصرشیرین افزود: بر این اساس از ماهها قبل جلسات متعددی با مسئولین، هیئت های مذهبی، روحانیت، حوزه علمیه، حوزه امنیت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار کردیم که در آن جلسات بر حفظ شان زوار عتبات عالیات تاکید فراون شد.

وی میزبانی و خدمت به زوار اربعین حسینی را از توفیقات الهی برای مردم این منطقه دانست و اظهار داشت: طی این مدت خدمتگذاری به زوار سبب شده شور و هیجانی بین مردم حاکم شود.

این مسئول گفت: همچنین این خدمت رسانی به زوار  موجب تقویت روحیه معنوی مردم شده است که باید قدر آن را بدانیم و از این فرصت استفاده کنیم.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به خدمات شایسته روحانیون در ارائه خدمات به زوار گفت: روحانیون با حضور در موکب ها در راستای پاسخ به شبهات، پاسخ به مسائل شرعی، برپایی نماز جماعت و حتی واکس زدن و تعمیر کفش زوار خدمات شایسته ای ارائه کردند.

توزیع ۱۰ هزار پرس غذا بین زائران/مردم  قصرشیرین پذیرای زائران هستند

وی از توزیع روزانه ۵ تا ۱۰ هزار پرس غذا بین زوار خبر داد و گفت: برای اسکان زوار نیز اماکن بسیاری را به وسایل سرمایشی و گرمایشی تجهیز و آماده کردیم که زوار در این راستا در آرامش و آسایش کامل به سر می برند.

حجت الاسلام ملکی همچنین با اشاره به اینکه مردم شهرستان قصر شیرین نیز تجهیز خانه های خود آماده پذیرایی از زوار هستند، عنوان کرد: این کار با شکل گرفتن یک پویش مردمی در شهرستان قصر شیرین شکل گرفت و مردم جان و مال خود را برای خدمت به زوار در طبق اخلاص گذاشتند.

وی اظهار داشت: البته با دایر کردن موکب در منذریه نیز به زوار در آن طرف مرز نیز خدمات ارائه می شود که توسط ستادهای مردمی و مسئولین مدیریت می شود و تا کنون اجازه ندادیم  زوار در آن طرف مرز لحظه ای احساس ناراحتی کنند.

امام جمعه قصرشیرین اذعان داشت: در بحث تبلیغ فرهنگ عاشورا حرکت های شایسته ای صورت گرفت و به تبلیغ مساله عاشورا و مسائل دینی پرداختیم.

وی همچنین به اجرای طرح «هر موکب، یک مبلغ» در ایام اربعین اشاره کرد وگفت: اجرای این طرح در راستای تبلیغ فرهنگ عاشورا و انتقال آن به نسل جوان بسیار موثر بوده است.

این مسئول زیر ساختهای مرز خسروی را به لحاظ امنیتی و دیگر بسترهای لازم بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال اولین سالی بود که تردد زوار از این مرز صورت می گیرد اما تمام زیرساختها در مرز خسروی آماده بود.

حجت الاسلام ملکی گفت: ما امسال برای عبور روزانه ۵۰ هزار نفر از این مرز خود را آماده کرده بودیم که به دلیل فراهم نبودن زیرساختها در عراق نتوانستیم به آن دست پیدا کنیم و امیدواریم برای سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی در پایان افزود: امسال شهد شیرینی از گلهای زوار امام حسین(ع) در شهرستان قصرشیرین به دست آمد که امیدوارم گوارای وجود خدمت گذاران به اباعبدالله الحسین(ع) باشد.

کد خبر 4749600

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 زائران اربعین علما و روحانیون موکب علی ملکی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شهرکرد رادیو اربعین شیراز استانداری سمنان بیرجند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، غلامرضا زیدی از ارائه خدمات مشاوره رایگان در حرم مطهر خبر داد و گفت: باتوجه‌به بروز مشکلات و آسیب‌های فراوانی که به دلیل ترویج فرهنگ بیگانه در زندگی افراد اتفاق می‌افتد، واحد مشاوره حرم مطهر با استفاده از مشاوران متخصص و دوره‌دیده سبک زندگی اسلامی خدمات مشاوره‌ای رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد.

 وی اظهار داشت: واحد مشاوره حرم مطهر سال‌ها در حوزه‌های خانواده، ازدواج، مهارت‌های همسرداری، تربیت فرزند، تحصیل، اخلاق، اختلالات تربیتی و…. مشغول به فعالیت است و به‌صورت رایگان به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی می‌کند.

 رئیس اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه واحد مشاوره حرم مطهر در نوبت صبح از ساعت ۹ الی ۱۳ ویژه خواهران و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ویژه برادران و خانواده‌ها خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: نوبت‌دهی واحد مشاوره حرم مطهر بانوی کرامت به‌صورت تماس تلفنی با شماره ۰۲۵۳۷۱۷۵۴۵۰ انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت ظرفیت خالی تا هفت روز بعد از تاریخ تماس، نوبت رزرو کنند.

 وی خاطرنشان کرد: واحد مشاوره حرم مطهر در صحن جوادالائمه علیه‌السلام جنب درب ۲۴ واقع شده است و زائران حرم مطهر می‌توانند با مراجعه حضوری و بدون نوبت قبلی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

 زیدی ادامه داد: عموم زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت می‌توانند به‌صورت فردی و خانوادگی از مشاوره با کارشناسان مجرب و امین حرم مطهر بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر