Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:43:16 GMT

افزایش تردد در جاده‌های ایلام و خسروی به کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۶۱۱۰

افزایش تردد در جاده‌های ایلام و خسروی به کرمانشاه

سرهنگ «محمد حیدری» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با وجود افزایش حجم ترافیک در مسیرهای ذکر شده، تردد در جاده های استان روان و بدون مشکل در حال انجام است.

وی جاده های حمیل به اسلام‌آبادغرب و کرمانشاه به بیستون را پرترددترین جاده های کرمانشاه دانست و گفت: در مجموع حجم تردد خودروها در جاده های استان با شروع ایام اربعین ۳۰ درصد نسبت به روزهای عادی و ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی، گفت: بازگشایی مرز موجب شد که حجم تردد خودروها در جاده های منتهی به قصرشیرین و خسروی نسبت به ایام اربعین سال گذشته ۳۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

حیدری با بیان اینکه زائرانی که قصد تردد از مرز مهران را داشتند نیز از استان کرمانشاه عبور کردند، عنوان کرد: امسال حجم ترافیک جاده حمیل که منتهی به ایلام و در نهایت مرز مهران می شود، با افزایشی ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بود.

۱۴۰گشت پلیس در جاده‌های کرمانشاه حضور دارند

وی با بیان اینکه در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی (ع)، ۱۴۰ گشت پلیس مستقر شده و ترددها را از خسروی تا کنگاور کنترل می‌کنند، اظهار داشت: علاوه بر این تعداد گشت جاده ای، ۸۰ دوربین کنترل سرعت سیار و ۳۰ دوربین ثابت نیز در جاده های استان کرمانشاه مستقر و راه اندازی شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مجاز رانندگی و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی، پس از توقف در استراحت گاه‌های پیشبینی شده به سفر خود ادامه دهند.

تردد ۸۰۰ هزار خودرو در یک روز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه نیز گفت: روز گذشته حدود ۸۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه در جاده های استان تردد کردند که از این تعداد حدود ۶۸۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه سبک و مابقی وسیله نقلیه سنگین بودند.

به گفته «فریبرز کرمی»، بیشترین تردد در محور کرمانشاه به بیستون با بیش از ۴۸ هزار مورد به ثبت رسیده است.

کرمی با بیان اینکه در مسیر قصرشیرین به خسروی نیز یک هزار و ۹۷۶ تردد به ثبت رسید، گفت: کمترین تردد روز شنبه مربوط به محور گیلانغرب به سرپل ذهاب با یک هزار و ۱۵۶ خودرو بود.

بازگشت ۸۷ هزار زائر از مرز خسروی

فرماندار قصرشیرین نیز در گفت وگو با ایرنا، از بازگشت ۸۷ هزار زائر اربعین حسینی (ع) از طریق مرز رسمی خسروی به کشور طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: هفت هزار تن از این زائران از صبح امروز تاکنون وارد ایران شده‌اند.

«مرادعلی تاتار» افزود: بازگشت زائران از مرز رسمی خسروی شبانه روزی و به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود و تمامی تمهیدات لازم برای ورود آن ها از این مرز فراهم است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: ساعت عزیمت زائران از مرز رسمی خسروی از هفت صبح تا ۱۶ عصر است و برای انتقال زائران نیز اتوبوس ها و زیرساخت های مناسب فراهم است.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز بودند که بر اساس آمار رسمی امسال بیش از سه و نیم میلیون نفر از طریق این مرزها وارد کشور عراق شدند.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق که پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال بازگشایی شد، امسال بیش از ۱۶۰ هزار زائر را راهی کربلای معلی کرد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین اربعین حسینی عتبات عالیات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از رفع هشت نقطه پرتصادف در شبکه راه های این استان با هدف ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش سوانح جاده ای خبر داد.

محمد مشتری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: هشت نقطه پرتصادف با بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در شبکه راه های استان به منظور ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش سوانح جاده ای رفع می شود.

وی افزود: رفع سه نقطه پرتصادف در محدوده بابا امان (دوربرگردان و تقاطع روستای حمید و پمپ بنزین باباامان) و رفع چهار نقطه پرتصادف در ورودی شهر فاروج در دست اجرا است.

مشتری اظهارکرد: برطرف کردن یک نقطه پرتصادف در ورودی محور بدرانلو(بجنورد - آشخانه) نیز به منظور ارتقای ایمنی تردد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های یاد شده شهریور امسال به پایان می‌رسد، ادامه داد: در طرح ملی شناسایی نقاط پرتصادف جاده‌های کشور مصوب سال ۱۴۰۱، ۱۶ نقطه در راه‌های برون شهری این استان احصا شد که در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای در سال گذشته، رفع هفت نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود اما با تلاش راهداران هشت نقطه پرتصادف رفع شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است
  • رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • جزئیات زمان اعزام زائران حج تمتع کرمانشاه
  • استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • لحظه هولناک ریزش کوه در ایلام + ویدئو
  • (ویدیو) لحظه وحشتناک ریزش کوه در جاده استان ایلام