Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکسی اینترنتی کارپینو اولین شرکتی است که مجوز فعالیت خود را از تاکسیرانی تهران (زیر نظر شهرداری) دریافت کرده و قوانین وضع شده در این دستورالعمل را از سال ۹۵ تاکنون رعایت و حتی عوارض شهرداری را پرداخت کرده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کارپینو، با اعلام و الزام دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر شهرداری،‌ اکنون این شرکت‌ها باید برای ادامه فعالیت خویش الزاماتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مواد این دستورالعمل از جمله پرداخت عوارض دو درصدی،‌ بیمه تکمیلی شخص ثالث،‌ رعایت سن ناوگان، معاینه فنی و ثبت اطلاعات رانندگان در یک سامانه واحد محل مناقشه است و برخی از شرکت‌ها هنوز این موضوع را نپذیرفته و برخی به تازگی با شهرداری قرارداد همکاری منعقد کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی کارپینو از میان ۹۵ شرکتی که در حوزه تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند، کارپینو اولین شرکتی است که از ابتدای تاسیس تاکنون (سال ۱۳۹۵) تحت نظارت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بوده و مجوز رسمی فعالیت خود را از این سازمان دریافت کرده و آنچه اکنون در قالب یک دستورالعمل از جانب شهرداری به تاکسی‌های اینترنتی ابلاغ شده، از سه سال گذشته تا کنون توسط کارپینو اجرا می‌شده است.

این شرکت از ابتدای فعالیت تاکنون

۱- ۳۰ درصد از کمیسیون هر سفر را به‌عنوان عوارض شهری به شهرداری تهران پرداخت کرده است. این در حالی است که به موجب اساسنامه جدید قرار شده از آبان سال جاری، شرکت‌های تاکسی اینترنتی عوارض دو درصدی به شهرداری پرداخت کنند.

۲- فعالیت خودروی بالای ۱۰ سال در سامانه کارپینو از سال ۱۳۹۵ تا کنون ممنوع بوده است. در حالی که به موجب اساسنامه جدید قرار است ظرف سه سال به تدریج فعالیت خودروهای بالای ۱۵ سال در سامانه تاکسی‌های آنلاین ممنوع شود.

۳- همه رانندگان کارپینو بیمه کامل شخص ثالث دارند؛ یعنی همه سرنشینان خودرو بیمه‌اند؛ برای دریافت چنین بیمه‌نامه‌ای رانندگان کارپینو، سالانه ۲۵ درصد حق بیمه بیشتری پرداخت می‌کنند.

۴- هویت رانندگان کارپینو از شش مرجع و سازمان تایید و اطلاعات همه رانندگان این شرکت در سامانه تاکسیرانی ثبت می‌شود.

۵- با توجه به اینکه اطلاعات کلیه رانندگان تاکسی‌های رسمی در سامانه تاکسیرانی تهران ثبت می‌شود و سپس این رانندگان جذب ناوگان کارپینو می‌شوند، اطلاعات رانندگان (شامل اطلاعات فردی و ‌شماره تماس) در تاکسیرانی تهران در دسترس است.

۶- رانندگان کارپینو، در سال بین دو تا چهار بار معاینه فنی دریافت می‌کنند تا از سلامت خودرو مطمئن شوند.

این موارد نشان می‌دهد که موادی مانند ماده ۴، ماده ۹، ماده ۵ و یا ۱۰ که در دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بر آن تاکید شده است،‌ در سه سال گذشته توسط کارپینو رعایت و اجرا می‌شده است.

لازم به ذکر است که شرکت تاکسی اینترنتی کارپینو طی مدت سه سال فعالیت توانسته بیش از ۳۰ هزار تاکسی رسمی شهر تهران را جذب پلتفرم خود کند و ‌عنوان « اولین و بزرگترین پلتفرم ارائه خدمات آنلاین تاکسی‌پایه» را کسب کند.

همچنین با توجه به اینکه تمام ناوگان در اختیار کارپینو، از تاکسی‌های رسمی شهر تهران است، هدف‌گذاری این شرکت کسب سهم بازار در محدوده طرح ترافیک بوده که توانسته در این بازار به سهم قابل توجهی برسد. به نحوی که این شرکت توانسته بیشترین تعداد سفرهای محدوده طرح ترافیک (طرح کاهش آلودگی هوا و طرح اصلی) را به خود اختصاص دهد و حداقل در شش ماهه نخست سال جاری رکوردار سفرهای این محدوده باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاکسی اینترنتی کارپینو تاکسیرانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

تین نیوز

​سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شادی مالکی با اشاره به تعویض تاکسی های فرسوده با تاکسی های برقی، گفت: با توجه به سیاست های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی های فرسوده فعال ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می توانند نسبت به ثبت نام تاکسی های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی های برقی اقدام کنند.

مالکی افزود: در مرحله نخست 1000 دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای 1000 دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می شود.

وی، در این طرح تسهیلات 3 میلیاردریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات 6 میلیاردریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می شود.

مالکی تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازوکار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است