Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالار حسین پور روز دوشنبه به مناسبت روز صادرات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالیانه ۱۸ میلیون دلار کالای تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای مختلف صادر می شود که ۶ میلیون دلار آن از طریق گمرک استان ارسال می شود.

وی اضافه کرد: سالیانه یکهزار تن پودر و عصاره شیرین بیان تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد از طریق دریا و خشکی به کشور آلمان صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور تاکید:  انگلستان و سوئیس از دیگر مقاصد کالاهای صادراتی استان هستند. 

وی اظهار داشت: صدور کالاهای مرغوب کهگیلویه و بویراحمد از طریق گمرک استان های دیگر باعث می شود که درآمد تولیدکنندگان اندک و سود اصلی عاید دلالان شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:نبود زیرساخت های صادراتی چون سایت دائمی نمایشگاه های بین المللی، پایانه صادرات،انبارهای مکانیزه،سردخانه های بزرگ صنعتی و کارخانه های بسته بندی و فراوری از مهمترین دلایل صادرات بخش عمده ای از کالاهای استان از طریق گمرک دیگر استان هاست.

حسین پور عنوان کرد: گیاهان دارویی مهمترین کالای صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: محصولات کشاورزی مانند میوه سیب،گل رز و عسل، دست بافته های صنعتی از مهمترین ظرفیت های استان برای صادرات است.

سالیانه ۱۲۰ هزار تن میوه سیب، ۱۹ میلیون شاخه گل رز،یکهزار تن عسل طبیعی مرغوب و ۲۸۰ هزار متر مربع دست بافته در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: زمین مورد نیاز  ایجاد سایت دائمی نمایشگاه های بین المللی استان تامین شده و اجرایی شدن این طرح نیازمند سرمایه گذار است.

حسین پور با اشاره به اینکه رقابت در بازار جهانی نیازمند تبلیغات مطلوب و کارخانه های بسته بندی پیشرفته است گفت: بهبود مستمر کیفیت صادرات نیاز موفقیت در بازارهای جهانی است.

وی تاکید کرد: بازارهای عراق و افغانستان می تواند بهترین مقصد صادرات کالاهای تولیدی در استان باشد.

روز بیست و نهم مهر به نام روز صادرات نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گچساران صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  در بارش های اخیر تا ساعت ۱۸:۳۰ دیروز چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیشموک ۱۱ میلیمتر، سرآسیاب یوسفی ۹،سراب ننیز ۸، ستنگان ۷.۵،یاسوج فرودگاه ۷.۲،قلعه رئیسی ۷،موشمی زیلایی ۷،ده برآفتاب ۶.۵،دوگنبدان ۶.۲،دلی خمسیر ۶،دشتروم ۶،سی سخت ۵.۷،وزگ ۵.۵،گنجه‌ای ۵.۵،سیرون شبلیز ۵،لیکک ۴.۲،دهدشت ۴.۱،مارگون ۴،ممبی ۴،کالوس ۴،کریک ۴،تنگ پیرزال ۳،دیل ۳،باشت ۲.۵،لنده ۲.۵،بوستان ۲.۵ و امامزاده جعفر ۲ میلیمتر باران بارید. 

بارش باران در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند