Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:50:14 GMT

کمبود ۱۶ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۷۳۸۲

کمبود ۱۶ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون حدود ۱۶ هزار معلم کمبود در استان وجود دارد که از طریق دانشگاه فرهنگیان با برگزاری آزمون امیدواریم مقداری از این کمبود رفع شود.

به گزارش ایسنا- به نقل از استانداری، احمد علی موهبتی در شورای آموزش و پرورش استان افزود:۲۰۰۰ معلم هم اختصاصی سیستان و بلوچستان در خود استان از بین بومی‌های استان جذب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در واقع شکاف منحنی تعداد معلم و دانش آموز که در حال افزایش بود امسال هم جهت می شود و فاصله و جهت منحنی کم می شود.
موهبتی افزود: تلاش معلمین و دبیران و مسولان و اثر بخشی در کنکور قابل قبول بوده اما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی گفت: در حوزه نیاز فضاهای آموزشی در استان از سال ۹۳ رشد خوبی شروع شده اما در شرایط فعلی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داشته است.
استاندار بیان کرد: توجه ویژه و جدی به بحث پیش دبستانی و کمک به اینکه قبل اینکه وارد مدرسه می شود دایره لغت دانش آموزان تقویت شود، نظارت جدی بر مدارس معلمین و آموزش و پرورش باشد.
موهبتی افزود: کم کاری در حوزه اداری در آموزش و پرورش اصلا پذیرفته نیست همه تلاش کنند تغیر در استان بر اساس توسعه تحول و بهره وری انجام شود و باید به توانمند سازی نیز توجه ویژه ای شود.
موهبتی گفت: بیش از ۷۶۳ هزار دانش آموز امسال در سامانه ثبت شده که در۶۳۱۳ مدرسه و ۳۲ هزار کلاس درس تحصیل می کنند که همه کلاس های درس باید معلم داشته باشند.
وی گفت: به همین دلیل خلأ موجود آموزش و پرورش از محل تامین حق التدریس یا بحث سر باز معلم و استفاده از بازنشستگان مشکل تامین معلم تا حدودی حل شده اما شرایط مطلوب نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمبود معلم استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود