Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@00:26:00 GMT

تعرفه خدمات دامپزشکی با نرخ تورم کشور تناسب ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۹۱۹

تعرفه خدمات دامپزشکی با نرخ تورم کشور تناسب ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: سازمان نظام دامپزشکی فعالیت هایی در زمینه آموزش، رتبه بندی ها، تایید صلاحیت ها، تنظیم روابط بین اعضا، دفاع از حقوق کسانی که از سازمان خدمت می‌گیرند و... انجام می دهد.

وی ادامه داد: این سازمان از سال ۷۲ تاسیس شده و اقداماتی از قبیل صدور پروانه های بهداشتی مراکز دامپروری به موجب قانون نظام جامع دامپروری، تائیدیه بهداشتی دامداری های روستایی و عشایری، آموزش بهره برداران را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: تا کنون یکصد هزار پروانه موافقت اصولی، تاسیس و بهره برداری توسط این سازمان صادر یا تمدید شده است.

صفری افزود: در شش ماهه نخست امسال نزدیک به ۱۵ هزار پروانه صادر یا تمدید شده که موافقت اصولی پروانه ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. سال گذشته نزدیک به ۱۷ هزار پروانه صادر یا تمدید شده است.

وی گفت: به موجب قانون افزایش بهره وری کشاورزی که سال ۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، صدور پروانه های صنفی از جمله داروخانه ها، آزمایشگاه، مراکز واکسیناسیون با سازمان نظام دامپزشکی است. تاکنون نیز ۴ هزار صدور پروانه در حوزه های تخصصی داشتیم.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار کرد: این سازمان تایید صلاحیت حرفه ای، ساز و کار آموزش و باز آموزی را تعریف کرده که در حال اجرا می باشد.

صفری بیان کرد: در سال جاری نیز تعداد پذیرش دانشجو را در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال کردیم و امسال آموزش دامپزشکی ذیل معاونت پزشکی دانشگاه آزاد قرار گرفت.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار کرد: پذیرش دانشجو رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد در چند سال آینده ۵ هزار نفر پیش بینی می شود و بر اساس اعلام نیاز سالی به ۵۰۰ نفر دانشجوی دکتری نیاز داریم.

وی بیان کرد: در مجلس اصلاح قانون در مورد نحوه تعرفه گذاری های خدمات دامپزشکی مطرح شده است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: مهم ترین فعالیت سازمان نظام دامپزشکی دوره های توانمندی باز آموزی حرفه ای است که در این راستا ۸۰۰ دوره آموزشی تعریف شده در استان ها متناسب با نیاز آن ها انجام شده، برگزاری هفتمین کنگره بین المللی طیور بر اساس آخرین یافته های علمی در حوزه بیماری پرندگان، برگزاری کالج های تخصصی و دوره باز آموزی برای اخذ پروانه زیر نظر با سابقه ترین افراد همراه با دوره عملی و ارتقای کیفی آموزش از دیگر در دانشگاه ها از دیگر موارد است.

صفری گفت: در سطح کشور ۲۳ دانشکده دامپزشکی وجود دارد که شامل ۱۱ مورد دانشگاه آزاد و ۱۲ مورد دانشگاه دولتی است.

وی افزود: در خصوص نرخ بیکاری دامپزشکی بررسی لازم را انجام ندادیم و وزارت کار گزارش های فصلی در این زمینه ارایه می دهد اما نرخ بیکاری در دوره دکتری ۱۵ درصد است و عمده بیکاری در کارشناسان و کاردان های دامپزشکی مشاهده می شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: اگر در مواجه با موضوع بیکاری ضوابط و مقررات را درست اجرا کنیم بستر اشتغال برای سایر افراد در این حوزه ایجاد می شود.

صفری بیان کرد: مهم تر از مشکل بیکاری، بد کاری است. همکاران شاغل خدماتی که ارایه می دهند از دریافتی کمی برخوردار هستند. این مشکل در بحث ناظرین بهداشتی و همکاران دیگر نیز وجود دارد.

وی در خصوص بیمه سلامت دام اظهار کرد: بیمه سلامت برای حیوان تعریف شده و باید آن را حمایت کنند و یک نوع بیمه سلامت در دنیا به نام پت برای نگهداری از حیوانات خانگی مرسوم است و در ایران نیز افرادی هستند که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند با توجه به رسالت سازمان نظام دامپزشکی در ارایه خدمات بهداشتی و حفظ سلامت کلینیک های دامپزشکی درصدد هستیم با همکاری بخش خصوصی این بیمه نیز در ایران به کار گرفته شود. همچنین یک نوع بیمه از طریق صندوق کشاورزی تحت عنوان بیمه اجباری دام ها علیه بیماری های مشترک وجود دارد.

کد خبر 4753534

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور سازمان نظام دامپزشکی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین سانحه تصادف گرگان شهرکرد شیراز استانداری سمنان موکب مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی