Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه برای فراهم شدن امکان زیارتی بدون دغدغه برای زائران رضوی باید هم افزایی داشت، گفت: نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با همدلی و وفاق پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا هاشمی» در جریان بازدید اعضای کمیته آسیب شناسی منطقه ثامن از بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه کمیته آسیب شناسی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از سال ۱۳۸۴ با هدف بررسی مشکلات و معضلات شهروندان و زائران در منطقه سامن و اطراف بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) و تلاش در جهت رفع آنها تشکیل شده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۱۰ جلسه از این کمیته با حضور نمایندگانی از دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان در اطراف حرم، اعم از فرمانداری، شهرداری دادگستری و سایر ارگان ها تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه این کمیته یکی از معدود ساختارهای اداری است که همه مصوبات آن به خوبی و با جدیت پیگیری و در راستای تامین رفاه زائران و شهروندان شهر امام مهربانی‌ها اجرایی شده است، افزود:معمولاً هر دو هفته یک بار اعضای این کمیته با حضور معاون دادستان و رئیس مجتمع قضایی ثامن از بافت پیرامون حرم مطهر رضوی بازدید به عمل می‌آورند تا از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بافت و مشکلات پیش روی شهروندان و زائران قرار گیرند.

 

وی اظهارداشت: بازدید امروز نیز با هدف ارزیابی کیفیت خدمت رسانی به زائران و مجاوران توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان و همچنین نظارت بر کیفیت و وضعیت واحدهای اقامتی پیرامون حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر برگزار شد.

 

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امنیت، سلامت و بهداشت، و اسکان زائران سه موضوع اصلی و دارای اولویت این کمیته می باشد، تاکید کرد:مقوله اسکان زائران از اهمیت فراوانی برخوردار است و هرگونه تخطی از ضوابط و مقررات در این زمینه با برخورد جدی از سوی دستگاه های ذیربط مواجه خواهد شد.

 

فرماندار مشهد افزود:جا دارد از شهردار منطقه ثامن تشکر ویژه کنیم که تاکنون نسبت به این مورد بسیار خوب عمل شده و پس از شناسایی موارد متخلف، نسبت به اعمال و اجرای قانون اقدام لازم صورت گرفته است، املاکی که قابلیت خریداری داشته‌اند تملک و تسطیح شده و در بسیاری از همین فضا هایی به وجود آمده به صورت مطلوب بوستان ها و فضای سبز و محل عبور عابران اجرایی شده است و برخی دیگر از موارد هم آماده اجرای پروژه های سرمایه گذاری یا پروژه های آماده مشارکت مردم و شهروندان شده است.

 

هاشمی با بیان اینکه اکثر مسافرخانه ها، هتل ها و اقامتگاه های موجود دارای استانداردهای اولیه هستند و به خوبی ارائه خدمت می نمایند، گفت:در این بازدید و بازدیدهای گذشته مشخص شد که برخی از اقامتگاه ها نیازمند رعایت یکسری حداقل ها هستند که باید اخطاریه ها و هشدارهای لازم در این خصوص به آنها ابلاغ شود تا نسبت به تامین آن حداقل ها اقدام نمایند.

 

وی ادامه داد: اولین و اصولی ترین بحث، موضوع استحکام بنای این اماکن است که با امنیت و حفظ جان زائران رابطه مستقیم دارد و بحث دیگر رعایت موازین ایمنی و بهداشتی و غیره است.

 

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد:در سال‌های نه چندان دور شاهد بودیم که در برخی از این نوع اقامتگاه های غیرمجاز مواردی همچون ریزش چاه، گازگرفتگی و مسمومیت با مونوکسیدکربن ایجاد شده و مشکلاتی را برای زائران و مسافران به وجود می آورد که این دست مشکلات زیبنده مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگی ایران اسلامی و بلکه جهان اسلام و در شأن زائر و مجاور امام رضا (ع) نیست.

 

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی هم در راستای اجرای خیابانها و رهباغ ها و ایجاد زیرساخت‌ها و تامین رفاهیات شهروندان توسط مجموعه نهاد و مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و شهرداری منطقه ثامن صورت گرفته است، اظهار کرد:طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی هم اکنون با یک همدلی و وفاق همگانی پیش می رود.

 

هاشمی ادامه داد: بنا به گزارشات ارائه شده تا کنون بیش از ده هزار میلیارد تومان برای تملکات و اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی هزینه شده و امیدواریم با برنامه ریزی ها و پیش بینی اوراق مشارکتی که از سوی دولت محترم برای این منظور صورت گرفته، و همت مسوولین امر این طرح ملی به زودی به اتمام برسد.

 

وی و افزود:جلسات مختلف و بازدیدهای متعدد از اطراف حرم امام رضا (ع) صورت گرفته تا همانطور که ایام اربعین با عزت تمام سپری شد و کوچکترین دغدغه‌ای برای شهروندان ایجاد نشد، بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که همزمان با روزهای پایانی ماه صفر که جمعیت زیادی از زائران به مشهد مشرف می شوند، با جمیع اقدامات و برنامه ریزی مناسب بتوانیم شرایط مطلوبی را برای حضور این مشتاقان در مشهد فراهم کنیم تا بدون دغدغه به زیارت و بهره مندی کامل از فضای معنوی مشهد نائل آیند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین زائران اربعین حسینی مسجد اربعین ۹۸ کانون های مساجد منطقه آزاد اروند حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه شهرداری منطقه ثامن مشهد دهه پایانی ماه صفر احیای بافت فرسوده حرم مطهر رضوی بازدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات به حوزه نوسازی بافت های فرسوده  در صورت صنعتی سازی افزایش خواهد یافت: بانک ها در صورت پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده می‌توانند زمینه ساز ورود بیشتر سازندگان به این طرح ها شوند.

آیینی اظهار کرد: نوسازی ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته انجام شده است گفت: ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور در آینده‌ای نزدیک با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نوسازی این مناطق نیازمند همراهی و تعامل بیش از پیش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه‌گذران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر خود می تواند در فرهنگ سازی نوسازی بافت های فرسوده کشور موثر باشد.

او گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مالکان یکی از عواملی است که می تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند و این موضوع را دولت در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود