Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر عبدالملکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان اظهار داشت: رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما، نشریات محلی و خبرگزاری ها باید با هم افزایی و همگرایی در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه در یک مسیر مشترک قرار گیرند.

وی با اشاره به دیدگاه های مختلف در حوزه تعامل رسانه ای، بیان کرد: تنها در سایه همگرایی رسانه ای است که می توان به نتایج بهتری در جامعه دست پیدا کرد و به همین دلیل است که صدا و سیمای مرکز کردستان به دنبال این تعامل رسانه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان به مقوله بسیار مهم سواد رسانه ای در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز با ورود فضای مجازی نیاز به ارتقاء سواد رسانه ای بسیار مهم و ضروری است و به همین دلیل همه فعالان حوزه رسانه باید اولویت کار خود را در این راستا تنظیم و برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های گسترده دشمنان بر علیه نظام اسلامی، ادامه داد: زمانی که ما زمینه برای ارتقاء سواد رسانه ای را در جامعه فراهم کنیم در نتیجه جامعه به سمت و سوی شرایط و وضعیت بهتری حرکت کنیم.

عبدالملکی اظهار داشت: رسانه در معنای عام خود وقتی که برای ارتقاء سواد رسانه ای گام بردارد در نتیجه مردم به سمت و سوی انتخاب های درست در تمامی حوزه ها حرکت می کنند و این اقدام در نهایت سلامت و سعادت جامعه را در تمامی بخش های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه وحدت مهمترین کلیدواژه فعالیت رسانه ای در استان کردستان است، عنوان کرد: کردستان دارای ظرفیت های خوبی است و به همین دلیل باید با محور قراردادن وحدت و همدلی برای توسعه استان کردستان گام برداشت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان به بخشی از ظرفیت های استان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به بهترین شکل ممکن کردستان را یک استان فرهنگی نام نهادند و این رسالت ما رسانه هاست که در راستای معرفی و بیان این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن گام برداریم.

کد خبر 4754136

منبع: مهر

کلیدواژه: صدا و سیمای کردستان رسانه ملی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین شهرکرد سانحه تصادف گرگان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه شیراز موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: جلوگیری از فعالیت روانشناسان زرد یا روانشناس‌نماها تنها با نام بردن از آن‌ها امکان‌پذیر نیست و سواد سلامت روانی جامعه باید آنقدر ارتقاء پیدا کند که مردم تشخیص دهند که به چه افرادی باید مراجعه کنند.

علی فتحی آشتیانی امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در روانشناسی دو رویکرد عمده بیماری‌محور و سلامت‌محور داریم؛ رویکرد غالب در روانشناسی تا اواخر قرن بیستم رویکرد بیماری‌محور بود و بر همین اساس رویکردهای درمانی مختلفی از جمله شناختی‌رفتاری، روان‌تحلیلگری و انسانگرایی را مشاهده می‌کنیم که ماحصل رویکرد بیماری‌محور است و شاید علت آن نیز جنگ جهانی اول و به‌ویژه جنگ جهانی دوم بود.

وی افزود: از اوایل قرن ۲۱ تغییری در رویکرد ایجاد شده و به سمت رویکرد سلامت‌محوری حرکت کردیم. در رویکرد سلامت‌محوری و جامعه‌محوری سرمایه‌هایی از جمله اعتماد اجتماعی و سرمایه روانشناختی داریم که از اهمیت زیادی برخوردار است و وظیفه ما است که از این زاویه به مسئله بپردازیم.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: در سرمایه روانشناختی ۴ مولفهٔ اساسی از جمله امید و تزریق آن به جامعه، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی مطرح است.

فتحی آشتیانی بیان کرد: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در سال ۱۳۸۲ تاسیس و در ۹ اردیبهشت ماه قانون آن تصویب و به دولت ابلاغ شد. از حدود هفت ماه و نیم گذشته که این مسئولیت را برعهده گرفتیم، تعداد اعضا از ۵۷ هزار عضو به ۶۴ هزار عضو رسیده است.
وی با بیان اینکه پیش از شهریورماه سال گذشته که این مسئولیت را بر عهده گرفتیم، تنها ۸۷۵۵ نفر پروانه کار تخصصی گرفته بودند، عنوان کرد: ما رویکرد دادن پروانه را عوض کرده و با کمک سازمان سنجش آزمون صلاحیت حرفه‌ای را در دی‌ماه برگزار کردیم که ۱۶ هزار و ۳۷۱ نفر در آن شرکت کرده و از این تعداد ۸۰۴۱ نفر نمره قبولی را کسب کردند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ادامه داد: بنا بر این گذاشته شد که در اردیبهشت ماه سال جاری تمام ۸۰۴۱ نفر قبول شده در آزمون صلاحیت حرفه‌ای مورد مصاحبه قرار بگیرند. تمرکززدایی یکی از رویکردهای ما بوده و مصاحبه نیز توسط شوراهای استانی انجام می‌شود. تا انتهای اردیبهشت ماه به میزان ۲۰ سال گذشته پروانه کار تخصصی داده خواهد شد.

فتحی آشتیانی تصریح کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای بعدی با همکاری سازمان سنجش قرار بود در تیر ماه برگزار شود اما به تاخیر افتاده و احتمالا در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: این انتخابات سال گذشته پس از ۸ سال به صورت الکترونیک انجام و میزان مشارکت در استان‌ها ۳۷.۵۴ درصد بود.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تصریح کرد: جهت سامان دادن به کارگاه‌هایی که افراد با صلاحیت یا بدون صلاحیت با هزینه‌های بالا برگزار می‌کردند، برنامه مدرسه مهارت‌آموزی و توانمندسازی تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

فتحی آشتیانی خاطرنشان کرد: ارتقاء سواد سلامت روانی یکی از وظایف ما بوده که با کمک رسانه‌ها باید در این مسیر گام برداریم. جلوگیری از فعالیت روانشناسان زرد یا روانشناس‌نماها تنها با نام بردن از آن‌ها امکان‌پذیر نیست و سواد سلامت روانی جامعه باید آنقدر ارتقاء پیدا کند که مردم تشخیص دهند که به چه افرادی باید مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی