Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ناصر فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با حضور دسته‌های عزاداری در ایام ماه محرم مراسم سنتی عزاداری در نقاط مختلف شهر بوشهر برگزار و اوج این مراسم در عاشورا و اربعین حسینی متبلور شد.

وی با بیان اینکه حرکت بزرگ دسته‌های عزاداری در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در بوشهر راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: حرکت و تجمع دسته‌های عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی ساعت ۱۰ صبح از میدان قدس تا مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر بیان کرد: ارادتمندان خاندان رسول گرامی اسلام حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در مراسم عزاداری ۲۸ صفر با قرائت زیارت‌نامه رسول گرامی اسلام (ص) از راه دور، سلام و ارادت ویژه خود را به پیامبر فضیلت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) ابراز می‌کنند.

فاطمی افزود: ساعت ۱۰ روز سه‌شنبه هفتم آبان نیز دسته‌های عزادار از میدان امام (ره) تا حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر حرکت می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر تصریح کرد: مراسم ۲۸ و ۳۰ صفر همراه با سینه‌زنی، عزاداری و قرائت زیارت امام رضا (ع) برگزار می‌شود و بعد از مراسم عزاداری نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر اقامه می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم ارادتمند به خاندان ائمه اطهار (ع) در دهه آخر ماه صفر مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی و سنج و دمام برگزار می‌کنند.

فاطمی بیان کرد: جای‌جای بوشهر در غم جان‌سوز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) سیاه‌پوش و بیرق‌های سیاه در هر کوی و برزن بر سر در مساجد، حسینیه‌ها، منازل و اداره‌ها به اهتزاز درآمده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: مسلمانان در اربعین حسینی در کربلای معلی حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند و باوجود انواع توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، ولی مراسم اربعین حسینی باشکوه ویژه‌ای برگزار شد که نشان از اقتدار مسلمانان دارد.

کد خبر 4755473

منبع: مهر

کلیدواژه: عزاداری 28 صفر رحلت پیامبر اکرم ص بوشهر اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام زائران اربعین گرگان قزوین شهرکرد سانحه تصادف استانداری سمنان بازگشت زائران اربعین شیراز موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آئین سوگواری شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری از روز گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شد و روز شنبه نیز آئین‌های دسته روی و عزاداری در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

آئین عزاداری و سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) جمعه شب در مسجدها، تکایا و حسینیه‌ها و امام زادگان این منطقه با حضور هیأت‌های مذهبی و دسته‌های سینه زنی برگزار شد و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ این امام همام به عزاداری پرداختند.

همچنین ارادتمندان خاندان اهل ببت (ع) روز شنبه نیز با راه اندازی دسته‌های سینه زنی در خیابان‌های شهرهای مازندران سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری را گرامی می‌دارند.

کد خبر 6096151

دیگر خبرها

  • مراسم دسته روی عزاداری شهادت امام صادق(ع) در شهر توپ آغاج
  • عزاداری و دسته‌روی سالروز شهادت امام صادق(ع) در قروه برگزار شد
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود