Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:26:44 GMT

 شفاف‌سازی برای دشمنان عاقلانه نیست

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۴۲۸۹

 شفاف‌سازی برای دشمنان عاقلانه نیست

امروز هم‌زمان با سراسر کشور، نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد و ائمه جمعه به موضوعاتی همچون شفافیت مالی مسئولان، هفته وقف، مشکلات کارگران، پولشویی و رعایت حجاب اشاره کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم هاشمی، امام‌جمعه شاهین‌شهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه،  با اشاره به تجمعات اعتراضی کارگران فضای سبز شاهین‌شهر در روزهای گذشته به دلیل تعدیل نیرو گفت: اکنون در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بریم و بیکاری کارگران در آغاز فصل سرما منطقی و صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت نیاز به تعدیل۴۰ کارگر باید این امر در طول دو الی سه سال با شیب ملایم در ابتدای سال نه با آغاز فصل سرما صورت گیرد.

وی با اشاره به سودجویی معاندان و مخالفان نظم و امنیت کشور خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان همگام و همراه با فرماندار و دلسوزان شهرستان شوند و اجازه موج سواری دشمنان بر مشکلات کارگران و برهم زدن نظم و امنیت عمومی را ندهند.

حجت الاسلام هاشمی، کشور را در شرایط جنگ اقتصادی دانست و افزود: تصویب لوایح برآمده از خواسته‌های دشمن، کمک به آنان در تخریب اقتدار و عظمت ایران و جمهوری اسلامی است.

امام جمعه شاهین‌شهر،  ادامه داد: شفاف‌سازی برای دشمنان عاقلانه نیست، دشمنان و نهادهای ظالم بین‌المللی بر طبق سابقه‌شان در سیاست‌های خارجی هرگز، جوانمردانه عمل نخواهند کرد.

امام جمعه شاهین‌شهر، تنها ۲۵ درصد مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از حریم‌ها دانست و افزود: مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم در کشور ناشی ازسوء مدیریت‌ها است.

شفافیت مالی و آرای نمایندگان مجلس از مطالبات مردم است

همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی کرامتی، امام جمعه گلپایگان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: در سال ۱۳۹۴ لایحه ای مبنی بر شفافیت مالی مسئولان به مجلس رفت اما چرا به این لایحه توجه نمی شود، اگر اشکالی دارد آن را رفع کنید، چرا لایحه را معطل گذاشته اید؟

وی اظهار کرد: تکلیف گرایی و مصلحت گرایی دو وجه زندگی ائمه اطهار (ع) بوده است. خلوت با نامحرم و ورود ماهواره بر خانه ها راه نفوذ و تسلط شیطان بر انسان است، همچنین دروغ گفتن بلائی است که متاسفانه بسیاری از ما به آنها مبتلا هستیم.

وی به چهارم آبان، روز وقف اشاره کرد و ادامه داد: وقف از سنت های بسیار پسندیده است. یکی از کارسازترین و جاودانه کردن مال و ثروت وقف کردن است. امیدواریم این سنت همچنان ادامه یابد. اداره اوقاف وظیفه مراقبت و صیانت از موقوفات و جلب اعتماد مردم را دارد. افراد می توانند گروهی در خرید یا ساخت ساختمان و... شریک شوند و وقف کنند.

امام جمعه گلپایگان به طرح شفافیت مالی اشاره کرد و گفت: از لوازم قطعی مردم سالاری دینی شفافیت در همه امور خصوصا در مسائل مالی است و در اصل ۱۴۲ قانون اساسی به این موضوع نیز اشاره شده است. در سال ۱۳۹۴ لایحه ای مبنی بر شفافیت مالی مسئولان به مجلس رفت اما چرا به این لایحه توجه نمی شود، اگر اشکالی دارد آن را رفع کنید، چرا لایحه را معطل گذاشته اید؟ بنابراین شفافیت عملکرد مسئولان از جمله آرای نمایندگان مجلس و شفافیت مالی از مطالبات مردم است.

رعایت حجاب امنیت آور است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محمود بنی جمالی، امام جمعه چادگان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: مساله حجاب ارزشمند است و رعایت آن برای هر کس زمینه ساز ایجاد امنیت است و می تواند با آن کمال و تقوای خود را بیمه کند.

وی اظهار کرد: گمشده بشر امروزی آرامش است که انسان می تواند با اقامه نماز آن را رفع کند، همان طور که در قرآن کریم نیز ذکر شده است.

وی با بیان اینکه آرامش مربوط به روح انسان است، افزود: اضطراب و استرس که مربوط به جسم نمی شود و تلاطم آن در روح انسان است که آثار خوب آن را می توان در تقوا و نماز جست و جو کرد. خداوند دریچه خروج از مشکلات را به روی انسان متقی باز می کند و آن موقع است که ارزش ها نمایان می شود.

امام جمعه چادگان ادامه داد: امام رضا (ع) به جهت توطئه های خلافت و حکومت زمان خود، برای نشر معارف دینی در تنگنا بودند، اما این مورد تاثیری در حرکت این امام معصوم نداشت و ایشان با تمام توان ماموریت خویش را رو به جلو بردند.

وی با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع)، کریم بودن را یکی از صفات آن امام برشمرد و گفت: بخشندگی در تمام امور می تواند با رعایت قانون و حد مشخص، رفع کننده بسیاری از مشکلات امروزی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان

به گزارش تابناک اقتصادی؛ قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی با هدف ساماندهی مالیات ستانی در کشور به اجرا گذاشته شد. بر اساس این قانون، تمامی کسب و کار‌ها باید به این سامانه بپیوندند و تراکنش هایشان شفاف سازی شود.

به اذعان کارشناسان، این سامانه مزیت‌های بسیاری برای کشور دارد. مهم‌ترین مزیتش این است که شفاف سازی درآمد‌ها صورت می‌گیرد و امکان فرار مالیاتی از بین می‌رود. به نظر می‌رسد، این سامانه به نفع کسانی است که می‌خواهند در فضای شفاف، سالم و قانونی کار کنند.

دومین مزیت سامانه مودیان این است که امکان مقابله با فعالیت زیرزمینی و مخرب به وجود می‌آید. زیرا دولت به اطلاعاتی دسترسی دارد که می‌تواند از آن‌ها در راستای نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی کشور بهره ببرد.

برخی مقاومت‌ها در ابتدا در برابر سامانه مودیان وجود داشت. اما اصناف و اتحادیه در ادامه متوجه مزیت‌های این سامانه شدند. به طور مثال، صنف طلافروشان در حال حاضر به این سامانه اعتراضی ندارند و نسبت به سامانه تجارت معترض هستند.

واقعیت این است که روند گذار از سنت به مدرنیته و به کارگیری سامانه‌های نوین مشکلات خاص خودش را دارد. اما در نهایت این روند‌ها به نفع اقتصاد و کشور هستند. نظرات رحمان سعادت، استاد اقتصاد دانشگاه را در خصوص سامانه مودیان و مزیت هایش و اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت در ادامه می‌خوانید.

سعادت در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت تصریح کرد: آن طور که از شواهد بر می‌آید طلافروشان نسبت به سامانه مودیان اعتراضی ندارند و اعتراض آن‌ها به سامانه تجارت است.

وی ادامه داد: دولت طی سال‌های اخیر اقداماتی را در زمینه ساماندهی امور مالیاتی کشور و قاعده‌مند کردن آن‌ها انجام داده است. سامانه مودیان یکی از ابزار‌های الکترونیک است که دولت در راستای ساماندهی مالیات ستانی در کشور از آن بهره برده است.

استاد اقتصاد دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: سامانه مودیان مزیت‌های زیادی در شناسایی بخش زیرزمینی و غیررسمی اقتصاد دارد. طلافروشان نیز با این موضوع که شفافیت تراکنش‌ها و صدور فاکتور الکترونیک اتفاق بیافتد، مخالفتی نخواهند داشت و اعتراض اصلی آن‌ها به سامانه تجارت است. این صنف به سامانه تجارت که قرار است میزان دارایی و موجودی انبار طلافروشان را شفاف سازی کند، معترض هستند و مشکل اصلی خود را این سامانه معرفی کردند

وی ادامه داد: سامانه مودیان بستری برای شفاف سازی تراکنش‌ها و میزان درآمد اصناف و کسب و کار‌ها به وجود می‌آورد. به طور مثال، در صنف طلافروشان مشخص می‌شود که هر فعال اقتصادی چقدر درآمد داشته است و چقدر باید مالیات بپردازد. با این اوصاف، این سامانه به نفع طلافروشانی است که در بستر قانونی و سالم فعالیت می‌کنند.

استاد اقتصاد دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که در سامانه مودیان در دسترس قرار می‌گیرد، زمینه‌ای برای مقابله با قاچاق و کار‌های زیرزمینی به وجود می‌آورد و این به نفع صنف طلافروشان است.

سعادت گفت: مردم نیز از شفاف سازی صورت گرفته در سامانه مودیان سود می‌برند. به طور کلی، سامانه‌ها که به شفاف سازی منجر می‌شوند، به نفع کشور هستند.

وی تأیید کرد: با توجه به اینکه تمامی اصناف به سامانه مودیان پیوسته اند و باید تراکنش‌ها شفاف سازی شوند و با توجه به مزیت‌هایی که این سامانه دارد، طلافروشان به آن اعتراضی ندارند. اعتراض آنان به سامانه تجارت است که در واقع دارایی هایشان را شفاف سازی می‌کند.

این استاد اقتصاد دانشگاه تأکید کرد: به طور کلی، رفتن به سمت شفاف سازی امور و ساماندهی مالیات ستانی در کشور امری منطقی است. این روند باید به سرانجام برسد و از یک سیستم عادلانه، دقیق و هوشمند در حوزه مالیات ستانی بهره‌مند شویم. سامانه مودیان در عمل یک سری کاستی‌ها دارد و مراجعان با مشکلاتی مواجه هستند که باید در اسرع وقت رفع شود.

 

دیگر خبرها

  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه