Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@07:20:22 GMT

روندکاهشی قیمت53کالای پرمصرف

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۴۳۶۸

یک مقام مسئول گفت: در پی بررسی روند تغییرات قیمت ۱۰۰ قلم کالای ضروری و اساسی در ۲۴ مهرماه امسال، قیمت ۵۳ قلم کالای پرمصرف روند کاهشی داشته است. ناطقان: به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهرداد ایزدی با اشاره به رصد روزانه و مستمر ۱۰۰ قلم کالای پر مصرف و اساسی بیان کرد : نتایج این رصد در بیست و چهارم مهرماه امسال نشان می‌دهد در ۶ گروه کالایی از جمله کالاهای اساسی و مواد غذایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، کاغذ، مصالح ساختمانی و در نهایت لوازم مصرفی خودرو، ۵۳ قلم کالا نسبت به میانگین ماه گذشته روند کاهشی داشته که بیشترین کاهش قیمت به ترتیب به سیب زمینی با ۳۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد ، گوجه فرنگی با ۱۰.۴ درصد و موز با ۸.۶ درصد اختصاص دارد.

وی افزود: شواهد نشان می دهد که در این بازه زمانی کالاهایی مانند رب گوجه‌فرنگی، کاغذ چاپ، گوساله و گوسفند زنده، گوشت گوسفندی و گوشت گوساله مخلوط، دو نوع روغن، کاغذ روزنامه وارداتی، مرغ زنده و گوشت مرغ، لوازم خانگی از قبیل لباسشویی و تلویزیون از کاهش محسوس قیمت برخوردار بوده اند.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از بین ۱۰۰ قلم کالا ۱۸ قلم کالا شامل برنج داخلی ، برخی حبوبات ، سیمان و لاستیک پژویی افزایش بین صفر تا یک درصدی داشته‌اند.

ایزدی اضافه کرد: در مقابل نیز قیمت ۲۹ قلم کالا همچون خیاررسمی، تخم‌مرغ، جوجه یکروزه و انواع تیرآهن ۱۴، ۱۶ و ۱۸ افزایش بیش از یک درصد داشته‌اند که تنها ۶ قلم از آنها افزایش بیش از ۵ درصد داشته‌اند.

وی، تغییر فصل را عامل برخی از این افزایشها دانست و تصریح کرد : کماکان پیگیری‌ها و اقدامات لازم بمنظور ثبات و حتی کاهش قیمت این کالاها در دستور کار قرار دارد و پیش بینی ما این است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های که در این حوزه انجام داده‌ایم ، در آینده شاهد نتایج این اقدامات و کاهش قیمت ها در بازار باشیم. منبع: مهر برچسب ها: روند کاهشی ، قیمت ، کالای پرمصرف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روند کاهشی قیمت کالای پرمصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه اول بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تایباد به پرونده قاچاق انواع لوازم یدکی خودرو  به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون  ریال رسیدگی کرد.

سید مرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وی گفت: با گزارش گمرک پیرامون کشف محموله قاچاق، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد