Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در مورد مرحله کشوری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان وزارت علوم که اواسط مهرماه امسال در شهر قم برگزار شد، گفت: مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم و دانشگاه‌های تابع این وزارتخانه برگزار شد و با استقبال بسیار خوبی از سوی شرکت‌کنندگان در این جشنواره مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برخی برنامه‌های اجرا شده در این دوره اشاره کرد و افزود: در ادوار گذشته معمولاً عوامل و شرکت‌کنندگان به دیدار مراجع می‌رفتند، اما در این دوره یکی از ویژگی‌ها این بود که آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، خود در مراسم اختتامیه حضور یافتند. همچنین در این دوره غبارروبی مضجع شریف حضرت معصومه(س) و بازدید از مسجد جمکران نیز در نظر گرفته شده بود که مورد توجه شرکت‌کنندگان در جشنواره قرار گرفت و رضایت نسبی آنها از طراحی چنین برنامه‌هایی را به همراه داشت.

جعفرپور همچنین به دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران این وزارتخانه با آیت‌الله العظمی جوادی آملی اشاره و تصریح کرد: در این دیدار از نصایح و توصیه‌های این مفسر قرآن بهره‌های لازم برده شد.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد میزان مشارکت دانشجویان در سی و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهد ریزش دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها بوده‌ایم، این ریزش در جشنواره نیز اثرگذار بوده و لذا تلاش شده تا با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی، میزان مشارکت دانشجویان در جشنواره کاهش نداشته باشد. بر همین اساس میزان مشارکت دانشجویان در جشنواره به میزان سال قبل بوده و با کاهش همراه نبوده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد پرداخت جوایز برگزیدگان دوره سی‌وسوم این جشنواره که با تأخیری یک ساله همراه بوده است،‌ گفت: با توجه به اینکه مقرر شده بود تا قبل از برگزاری دوره سی و چهارم جوایز نقدی برگزیدگان دوره گذشته پرداخت شود،‌ لذا قبل از شروع دوره جدید، جوایز برگزیدگان پرداخت شد و در حال حاضر هیچ شرکت‌کننده‌ای از دوره گذشته نیست که جایزه خود را دریافت نکرده باشد. همچنین جوایز برگزیدگان دوره جدید نیز به فاصله دو روز بعد از پایان اختتامیه، پرداخت شد. امسال برگزیدگان جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی نیز در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت مورد تجلیل قرار گرفتند.

جعفرپور در ادامه در مورد بازخوردهایی که از برگزاری سی و چهارمین دروه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در شهر قم گرفته است، گفت: مجموعه اتفاقات به گونه‌ای رقم خورد تا جشنواره در تراز مناسبی برگزار شود، با توجه به بازخوردها و بازدیدهایی که از ادوار مختلف داشته‌ایم، مطمئناً سی و چهارمین دوره جشنواره یکی از ادوار فاخر مسابقات بوده است.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان در مورد حضور نمایندگان وزارت علوم در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه آزاد در شیراز برگزار می‌شود، گفت: به غیر از یک یا دو رشته تقریباً میزان سهمیه‌ای که برای وزارت علوم در نظر گرفته شده، تکمیل شده و همچون سال‌های گذشته است. همچنین به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است تا برای دانشجویانی که در جشنواره ملی حضور دارند، دوره‌های تقویتی و رفع اشکال با حضور اساتید برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات وزارت علوم جشنواره دانشجویی دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد

حسین رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهل و دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز شهرستان‌ها و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر به میزبانی شهرستان دیلم و در محل دبستان دخترانه عصمت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: در این مسابقات دانش آموزان شرکت کننده در ۱۲ رشته، در ۲ بخش پسران و دختران طی ۲ روز به رقابت پرداختند.

.وی گفت: پیش از این نیز، مسابقات دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق نیمه جنوبی استان بوشهر در شهر کاکی برگزار شده است.

کد خبر 6088812

دیگر خبرها

  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد