Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا به همین مناسبت بیشتر مساجد، حسینیه ها و تکایا در خوزستان شنبه شب و روز شنبه ، شاهد برپایی مجلس عزاداری و نوحه خوانی در سوگ شهادت پیامبر اسلام(ص) و کریم اهل بیت(ع) کردند.

در این آیین ها که تا پاسی از شب ادامه داشت سخنرانان و وعاظ در منقبت و سجایای اخلاقی و نیز مظلومیت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به ایراد سخن پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی شهروندان نیز به همین مناسبت در منزل خود مجلس عزا و روضه خوانی برپا کردند ، و برخی نیز به یاد مظومیت کریم اهل بیت(ع) اقدام به توزیع نذورات و اطعام کردند.

حضور جوانان و نوجوانان در حالی که لباس مشکی برتن داشتند در این آیین ها چشمگیر بود.

در اهواز نیز مساجد و حسینیه ها و نیز مکان های متبرکه از جمله بقعه متبرکه علی ابن مهزیار اهوازی شاهد برپایی و اقامه مجلس عزا بود.

در برخی شهرستان های خوزستان نیز متولیان هیات ها ، با به راه انداختن هیات های عزاداری در سطح خیابان های شهرها با حضور اقشار مختلف مردم، اقدام به عزاداری و سینه زنی کردند.

در دزفول نیز آیین تشییع نمادین امام حسن مجتبی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم در خیابان های این شهر برگزار شد.

آیین سوگواری و عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) شنبه شب و روز یکشنبه در مناطق مختلف اندیمشک ، از جمله گلزار شهدا، با حضور عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد.

حضرت محمد ابن عبدا... پیامبر گرامی اسلام(ص) پس از ۲۳ سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت، در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و به روایتی بر اثر مسموم شدن، در سن ۶۳ سالگی به شهادت رسید.
امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) نیز به روایتی در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در ۴۷ سالگی به دست همسر خود ناشی از خوراندن زهر مسموم، و به شهادت رسید گرچه روایت شهادت آن حضرت در هفتم ماه صفر صحیح تر به نظر می آید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شعائر دینی هیأت عزاداری خوزستان 28صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جانباز ۷۰ درصد  عبدالزهرا سیلاوی  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: جانباز  سرفراز عبدالزهرا سیلاوی در یکم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و  در ۲۵  آذر ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب  به درجه جانبازی نائل آمد و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: پیکر مطهر این جانباز شهید روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان و فرماندهان نظامی از مقابل منزل شهید واقع در اهواز کمپلوی جنوبی خیابان باهنر بین انقلاب و بنی هاشم  پلاک ۷۵ تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز، به خاک سپرده خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند