Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@21:33:41 GMT

قیمت نجومی یک جعبه بیسکوئیت خبرساز شد!

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۹۳۳۸

قیمت نجومی یک جعبه بیسکوئیت خبرساز شد!

خبرگزاری آریا - زوجی بعد از دو دهه، جعبه بیسکوئیتی را در خانه خود یافتند که ارزش مالی فراوانی دارد و جزو آثار تاریخی به حساب می‌آید.
به گزارش خبرگزاری آریا، جعبه بیسکوئیت"هانتلی اند پالمرز" که موقع گردگیری بیش از دو دهه پشت کمد باقی مانده بود، مشخص شد که 1500پوند ارزش دارد.
این جعبه بیسکوئیت که تاریخ آن به اواخر دهه 1920میلادی باز می‌گردد، یک اتوبوس قرمز دو طبقه لندن را نشان می‌دهد که به طرف خیابان لیورپول می‌رود؛ این جعبه فلزی متعلق به یک زوج بازنشسته از "ناتینگهام" است که وقتی 25سال پیش آن را در قفسه آشپزخانه خود گذاشتند، نمی‌دانستند که صاحب جنس باارزشی هستند که کلکسیون دار‌ها جمع می‌کنند!
این زوج که مایلند ناشناس بمانند، به تازگی پس از اسباب کشی از آن خانه، به این فکر افتادند که این جعبه را به مراسمی که برای ارزیابی اجناس عتیقه برگزار می‌شود، ببرند تا اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه آن کسب کنند؛ در آنجا بود که کارشناسان اعلام کردند این جعبه حلبی 90ساله بین 1000تا 1500پوند در حراجی ارزش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعبه فلزی مورد نظر توسط "چارلز هانسون"، مالک حراج هانسون در رویداد رایگان ارزیابی اجناس در شرق "بریج فورد"، "ناتینگهام شایر" در اوایل این ماه ارزیابی شد؛ این ارزیاب گفت که این جعبه حلبی از حوادث بی‌شمار در جهان بدون آسیب باقی مانده است.
هانسون توضیح داد که این جعبه حلبی بیسکویت هانتلی اند پالمرز به دلیل نبوغ در طراحی آن‌ها، به اقلام بسیار گران قیمت تبدیل شده‌اند؛ «اکنون آن‌ها جزو اقلامی هستند که مجموعه‌داران به دنبالش هستند؛ این شرکت راه‌هایی برای اینکه به جعبه‌های فلزی بیسکویت خود یک ویژگی فوق‌العاده بدهد، ارائه داده است.»
یکی از صاحبان این جعبه گفت: «من این را از مادرم به ارث بردم و او آن را از پسرعموی خودش که مدت‌ها پیش در منطقه "دانکستر" یک مغازه کوچک داشت، گرفته بود؛ پسرعمویش این را در یکی از قفسه‌های مغازه پیدا کرده بود.»
"استیو فولفورد"، یک ارزیاب اسباب بازی در حراج هانسون، توضیح داد که یک مکانیسم مانند کارکرد ساعت در زیر جعبه حلبی، در اصل امکان حرکت آن را فراهم می‌کند؛ آقای فولفورد افزود: «کلید آن مدت زمان طولانی است که تکان نخورده، اما می‌توان دوباره آن را فعال کرد؛ این یک کشف دوست داشتنی است.» / ایندیپندنت به نقل از تسنیم
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) واکنش خبرساز هادی چوپان به روز شیراز

هادی چوپان واکنش جالب توجهی به روز شیراز داشت. گرگ ایرانی با انتشار تصویری از ویترین مدال‌ها و افتخارات خود نوشت: روز شیراز مبارک. همه فکر می‌کنن شیراز فقط سعدی و حافظ و تخت جمشید داره. نه کاکو شیراز خیلی چیزای دیگه داره که قاره آسیا نداره.

دیگر خبرها

  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • (ویدئو) تتلو باز هم خبرساز شد؛ سرودن شعر در مدح حضرت علی
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • (عکس) واکنش خبرساز هادی چوپان به روز شیراز
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!