Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: اگر کارتن خواب ها مورد پذیرش اجتماعی قرار نگیرند برای کسب درآمد و گذران زندگی مجبور می شوند به تکدی گری یا سرقت‌های کوچک روی بیاورند.

به گزارش ایسنا، علی صادقی با اشاره به این که برخی از کارتن خواب‌ها در نیمه دوم سال به شهرها مراجعه می‌کنند، گفت: برخی از افراد بعد از اتمام کارهای روستایی و بیکار شدن، در نیمه دوم سال برای کسب درآمد به شهرها مهاجرت می‌کنند و تحت شرایطی به کارتن خوابی روی می‌آورند و برخی از کارتن خواب ها تحصیلات دانشگاهی دارند و یا از اقشار متوسط جامعه هستند که در اثر طردشدگی از محیط خانواده کارتن خواب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در یک برنامه رادیویی با موضوع بررسی جامعه مدرن و کارتن خوابی، سخن می‌گفت، با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از کارتن خواب‌های ایران از تحصیلات تکمیلی یا مهارت های تخصصی برخوردار هستند، اما به دلیل درگیری با اعتیاد یا فقر از جامعه رانده شده و در خیابان‌ها رها شده‌اند، افزود: بسیاری از کارتن خواب‌های حاضر در بزرگراه‌های شهر تهران معتادین ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر هستند.

صادقی با اشاره به این که معتادین ماده ۱۶ از نظر قانون مجرم هستند، ادامه داد: این دست از معتادان به دلیل ارتکاب به رفتارهای پر خطر و استعمال مواد مخدر در ملاء عام، به واسطه اقدامات انتظامی مورد جمع آوری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اکثر کارتن خواب‌ها با بیماری‌های متعدد جسمی و روانی درگیر هستند، خاطرنشان کرد: برای رفع معضل کارتن خوابی در کشور تمامی سازمان‌ها و نهادها و مردم باید این افراد و معضل را مورد پذیرش قرار دهند و مردم باید با پذیرش افراد کارتن خواب اعتماد به نفس کارتن خواب‌ها را در میزان جامعه پذیری افزایش دهند.

صادقی اضافه کرد: اگر کارتن خواب‌ها مورد پذیرش اجتماعی قرار نگیرند برای کسب درآمد و گذران زندگی مجبور می‌شوند به تکدی گری یا سرقت‌های کوچک روی بیاورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران کارتن خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • هوش اجتماعی مدیران چیست؟!
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان