Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ زاعران شمس الشموس که از خراسان جنوبی پا در سفر عشق نهاده‌اند برای رسیدن به گنبد و بارگاه امام رضا (ع) ثانیه شماری می‌کنند و شیعه و سنی، روستایی و شهری، پیر و جوان، زن و مرد همه و همه آمده‌اند تا توشه‌ای از این سفر معنوی بردارند. ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، کاروان‌ها از سراسر ایران برای زیارت امام رئوف در راه‌اند کاروان‌هایی که با طی کیلومتر‌ها مسافت مشقت و سختی راه را با پای پیاده به جان می‌خرند و آرزویشان این است که هر سال از خداوند توفیق زیارت امام مهربانی‌ها را با پای پیاده نصیبشان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردمانی که با پای آبله گام در سفر عشق می‌گذارند 

در این راه جوان و پیر عاشق قدم در راه می‌گذارند آنها می‌دانند امام دست خالی زائران خود را باز نمی‌گرداند. عاشقانی که برخی از آنها بیش از 11 روز است که در این مسیر به عشق حضرت پیاده‌روی کرده و این راه برایشان سختی و خستگی ندارد.

با پاهای آبله زده به سمت حرم شمس الشموس حرکت می‌کنند. شیعه و سنی، روستایی و شهری، پیر و جوان، زن و مرد همه و همه آمده‌اند تا توشه‌ای از این سفر معنوی بردارند.

حضور 110 از علما، معتمدین و ریش سفیدان اهل سنت در کاروان پیاده رضوی

110 نفر از علما، معتمدین و ریش سفیدان اهل سنت خراسان جنوبی نیز راهی سفر شده تا در روز شهادت امام رئوف خود را به صحن و سرای آن برسانند و از زیارت آن حضرت بهره‌مند شوند.

این روزها عده‌ای که از اهالی خراسان جنوبی که از سفر عشق جامانده‌اند در پی آن هستند تا پرچم خادمی زائران امام رضا (ع) را در مسیر عاشقی بر افراشته و به ارائه خدمت به زائران رضوی بپردازند.

خدمت به زائران رضوی با پخت و توزیع 2 هزار نان محلی

بانوانی از خضری دشت بیاض که در قالب موکب امام رضا (ع) دو هزار قرص نان تازه برای زائران پخت و توزیع می‌کنند به عشق خدمت به زئران رضوی در این موکب‌ها حضور دارند.

 این نان‌ها با هزینه خیران توسط 20 بانوی خراسان جنوبی پخت می‌شود. بانوان خضری دشت بیاض هر ساله به مدت 5 روز در روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) با پخت و توزیع نان صلواتی به زوار خدمت می‌کنند.

عشق به امام رضا (ع) آنجا متجلی می‌شود که مردم از دور و نزدیک خود را به مشهد الرضا می‌رسانند. سواره یا پیاده، فقیر و غنی، پیر و جوان فرقی ندارد هر کس به طریقی در این راه گام می‌نهد.

خدمت بی منت به زائران رضوی

در این مسیر گروهی از مردم برای خدمت رسانی به زائران رضوی بسیج می‌شوند و هر چه در توان دارند بی هیچ منتی در اختیار زائران شمس الشموش قرار می‌دهند.

معاون نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: 4 هزار خادم افتخاری نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی به زائران و عزاداران ثامن الحجج خدمت رسانی می‌کنند.

پیاده‌‌روی زائران رضوی |حال و هوای حرم منور رضوی در آستانه شهادت امام رضا(ع) + فیلمپیاده‌روی زائران رضوی |گام‌های عاشقی؛ 1687 کاروان زائر پیاده وارد مشهدمقدس شدند + فیلمپیاده‌روی زائران رضوی | سالی دو بار پیاده به حرم رضوی مشرف می‌شوم؛ هرچه از حضرت خواسته‌ام گرفته‌ام + فیلم
یوسفی‌پور افزود: این خادمان در موکب پلیس راه باغچه و سایت اسکان زائر شهر مشهد حضور دارند و به زوار علی‌بن موسی الرضا در ایام شهادتش خدمت رسانی می‌کنند.

وی اظهار داشت: نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی سه موکب در نهبندان، خضری دشت بیاض، روستای نوفرست بیرجند برای پذیرایی از زوار پاکستانی و کاروان‌های پیاده راه‌اندازی کرده است.

مردمانی که در خدمت گوی سبقت از یکدیگر می‌ربایند

تعدادی از جوانان روستای محمدآباد طبس گلشن نیز بعد از بازگشت از اربعین حسینی بر آن شدند تا به زوار علی ‌بن موسی الرضا (ع) خدمت رسانی کنند. 

احمدی یکی از جوانان روستای محمدآباد طبس گفت: این پنجمین سال است که جوانان روستای محمد آباد در موکب امام رضا (ع) به زوار حضرت خدمت رسانی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این جوانان کمر همت بسته‌اند تا بهترین‌ها را برای زوار در میقات الرضا اارئه دهند بیان کرد: تمیز کردن شیشه اتومبیل زوار، گرفتن فشار خون، دادن بسته فرهنگی و پیام شهدا از دیگر خدمت رسانی‌ها در این موکب است.

این جوان روستای محمدآباد گفت: در موکب علی ‌بن موسی الرضا  (ع) در قالب هفت غرفه از  زوار امام هشتم پذیرایی می‌شود و روزانه دو هزار پرس غذا توزیع شده و هر شب اسکان زائران انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز

R41348/P/S6,56/CT7 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی