Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: در جلسه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی همه دستگاه‌ها مکلف شدند تمام اقدامات مرتبط با کسب کار خود را به صورت الکترونیکی در سامانه سام (سامانه اطلاع رسانی مجوز‌های کشور) وارد کنند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی ربیعی ظهر دوشنبه در حاشیه شصت و نهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: در جلسه امروز دو موضوع بهبود فضای کسب و کار و آخرین وضعیت اشتغال و سیاست‌های اشتغال در دوران تحریم در دستور کار بود که صرفا فقط دستور اول را رسیدگی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مرکز ملی و پویش کسب و کار که در وزارت اقتصاد و دارایی مستقر است گزارش خوبی را از آخرین وضعیت تلاش‌های دولت در سال ۱۳۹۲ در جلسه ارائه کرد، متاسفانه در برخی موارد مقررات زدایی صورت گرفته که این به عنوان یک بیماری در نظام ساختار اداری در جلسه مورد بحث قرار گرفت.

ربیعی ادامه داد: در مجموع سه موضوع نظام مجوزها، مقررات زدایی و بهبود شاخص‌ها، بخصوص شاخص‌های بین المللی که وضعیت ایران را نشان می‌دهد در جلسه مورد بحث قرار گرفت، مجوز‌ها چقدر زمان و هزینه می‌برد، شرایط اولیه هر مجوز چیست، چه مدارکی نیاز دارند و در چند مرحله کار انجام می‌شود برای هر کدام از این موارد تصمیماتی گرفته شد.

وی گفت: در جلسه امروز نخستین تصمیم در مورد سامانه سام بود، سام سامانه‌ای است که در وزارت اقتصاد قرار دارد، چند زیرسامانه دریافت شکایت که در واقع نوعی داوری است، مرکز مشاوره که با سامانه یاور شناخته شده و همچنین اطلاعات مورد نیاز مجوز‌ها و استعلامات در آن پیش بینی شده است.

ربیعی افزود: اولین مصوبه جلسه که تصویب شد تکلیفی بود که به همه دستگاه‌ها انجام شد که تمام اقدامات مرتبط با کسب کار خود را به صورت الکترونیکی در این سامانه پیش بینی کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: به خاطر این که این امر رصد و نظارت شود، مدیران دستگاه‌ها مکلف شدند که در این زمینه به طور فصلی در هیات وزیران گزارشی از عملکرد خود بدهند بنابراین تصمیم بر این شد به صورت فصلی گزارش داده شود.

وی با اشاره به تصمیم دیگر جلسه امروز گفت: تصمیم دیگر در مورد پویش مقررات زدایی بود. به طور مشخص هر وزارتخانه مقرر شد تا یک مدت مشخصی بخشنامه چگونگی مقررات زدایی را دنبال و اعلام کند. همه وزیران و روسای دستگاه‌های اجرایی مکلف اند مقررات زدایی که باید صورت بگیرد به شکل یک بخشنامه با هماهنگی مرکز ملی پایش انجام دهند که تصمیم مهم است. هر وزارتخانه باید موضوع خود را مشخص کند که کدام موضوع را که باید مقررات زدایی شود.

ربیعی افزود: تصمیم دیگر قرار شد که اگر دستگاه‌ها مقررات جدیدی وضع کردند مرکز می‌تواند این را به هیات وزیران اعلام کند و به سرعت لغو شود یعنی دستگاه‌ها مکلف شدند مقررات زایی جدید اگر داشته باشند باید حتما با مرکز هماهنگ کنند در غیر این صورت لغو خواهد شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در تصمیم دیگر هم معاونت استخدام اداری و هم وزارت اقتصاد قرار شد باهم در زمینه فرآیند‌ها بیشتر کار شود.

وی گفت: اختیارات و اعضای خود مرکز هم مورد بحث قرار گرفت، پیشنهاد اصلاحی به مجلس رفته است که قرار شد دنبال کنیم که مرکز بتواند با قدرت عمل کند و پیشنهاد اصلاحی در مجلس زودتر تصویب شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت سامانه سام اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش


به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش به منظور رفاه حال دانش آموزان و معلمان اقدام به ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا my.medu.ir کرد تا از خدمات گسترده آن به صورت غیرحضوری بهره‌مند شوند. اما به گفته قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش افراد پس از وارد شدن به این درگاه برای بارگزاری مدارک با اختلال مواجه می شوند و با توجه به محدود بودن زمان برای ارائه مدارک قبول شدگان آزمون استخدامی تا تاریخ ۹ اردیبهشت شهروند خبرنگار ما درخواست سریع پیگیری این موضوع را دارند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام من در آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد شرکت کردم و مرحله اول قبول شدم، طبق اعلام سازمان سنجش داوطلبین از روز پنحشنبه تا یکشنبه مهلت دارن وارد سایت مشخص شده بشن و مدارکشون رو جهت مرحله مصاحبه بارگزاری کنن، از روز پنجشنبه من هر دو ساعت یکبار حتی نیمه های شب وارد سایتmy.medu.ir میشم، و بخش گزینش و استخدام رو هر چه میزنم باز نمیکنه، تو رو خدا کمک کنید بگید چه کنیم مهلت بارگزاری مدارک تا یکشنبه تموم میشه، این چه وضعیه؟!

دیگر خبرها

  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش