Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@01:14:46 GMT

به این دلایل هرگز اقدام به تتو نکنید

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۹۴۲۵

به گزارش ایلنا، چون مراکز زیبایی و آرایشگاه ها مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت نظارت وزارت بهداشت نیستند لذا احتمال انتقال بیماری هایی چون ایدز و هپاتیت در این مراکز وجود دارد.
 
سید مؤید علویان، دبیر جامعه جهانی هپاتیت و رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان بقیه الله در رابطه با شیوع خالکوبی در میان جوانان و خطر افزایش بیماری هایی چون هپاتیت اظهار داشت: هر کاری که سطح بهداشت در آن رعایت نشود، احتمال ابتلا به هپاتیت را بالا می برد، مواردی داشتیم که به دلیل قمه زدن، حجامت غیر بهداشتی و خالکوبی دچار هپاتیت بی و سی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: البته اینکه بگوییم هرکس که قمه زد، حجامت و خالکوبی کرد قطعا مبتلا به هپاتیت می شود درست نیست، زیرا این بیماری ها اینقدر هم در بین مردم شایع نیست که به راحتی منتقل شود.

علویان در رابطه با خالکوبی بیان کرد: برخی افراد خالکوبی را در مراکز زیبایی ای انجام می دهند که بهداشتی نیست زیرا برخی از این دستگاه های خالکوبی به نوعی است که خون به داخل دستگاه پس می زند و نمی شود از بهداشت اینگونه مراکز مطمئن شد.
 
این فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: چون مراکز زیبایی و آرایشگاه ها مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت نظارت وزارت بهداشت نیستند لذا احتمال انتقال بیماری هایی چون ایدز و هپاتیت در این مراکز وجود دارد.
 
خطرات "تتو" در آرایشگاه های زنانه!
 
دبیر جامعه جهانی هپاتیت گفت: گاهی برخی جوانان در اردوهای تفریحی، در خانه و اماکن خصوصی دور هم جمع می شوند و با وسایل مشترک خالکوبی می کنند. لذا احتمال انتقال هپاتیت از این طریق جدی است و ما بارها خطرات این گونه رفتارها را در رسانه ها یادآور شده ایم.
 
علویان تصریح کرد: حتی تتویی که خانم ها در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی انجام می دهند نیز می تواند می تواند راه انتقال هپاتیت بی و سی باشد به همین دلیل ما تأکید داریم که کسی که با سوزن و بدن سر و کار دارد مانند یک پزشک باید نسبت به خطرات انتقال بیماری ها آگاه باشد.
 
رعایت نکات بهداشتی مهم توسط آرایشگران
 
رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان بقیه الله با اشاره به اینکه خودمراقبتی بسیار مسأله مهمی است به بهداشت نیوز گفت: جامعه باید نسبت به راه های انتقال هپاتیت آگاهی پیدا کند و خودش کنترل و نظارت جدی را داشته باشد.
 
وی در این باره اضافه کرد: مثلا اکثر آرایشگران در آرایشگاه ها هنگام اصلاح سر و صورت، تیغ را عوض می کنند چون می دانند که مشتری نسبت به این مسأله حساس است و اعتراض می کند.
 
همچنین علویان تأکید کرد: مراکز آرایشگاه ها و سالن های زیبایی باید نسبت به تعویض، پاک کردن و ضد عفونی کردن وسایلی که امکان دارد به خون آغشته شود دقت کنند.
 
نظارت بر آرایشگاه ها کار آسانی نیست
 
دبیر جامعه جهانی هپاتیت گفت: ما آموزش و پژوهش های لازم را در خصوص راه های انتقال بیماری هایی چون هپاتیت انجام می دهیم اما کار اجرایی در این حوزه برعهده وزارت بهداشت و صنوف دیگر چون آرایشگاه ها است.
 
وی ضمن اشاره به اینکه نظارت بر صنوف بسیار مسأله مهمی است، خاطرنشان کرد: هر کسی که بخواهد در آرایشگاه کار کند باید دوره آموزشی ببیند و کارت بهداشتی بگیرد اما نظارت دقیق و منظم بر این همه آرایشگاه و سالن زیبایی که هر روز به تعدادش افزوده می شود، امر واقعا دشواری است.
 
خالکوبی در آرایشگاه ها، راه جدی انتقال هپاتیت در جوانان
 
 سید مؤید علویان اشاره کرد: بر طبق گزارشاتی که وجود دارد در کشورهایی چون پاکستان و آذربایجان که در همسایگی ما قرار دارند، دیده شده که خانم ها بیشتر در آرایشگاه ها هپاتیت سی می گیرند چون رعایت بهداشت در آنجا بسیار پایین است.
 
دبیر جامعه جهانی هپاتیت و رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان بقیه الله در آخر گفت: خوشبختانه در ایران هنوز اثبات نشده که افراد در آرایشگاه ها مبتلا به هپاتیت می شوند، اما این موضوع مهم را نباید فراموش کنیم که چون علاقه جوانان ایرانی به خالکوبی زیاد شده است، بنابراین خالکوبی در آرایشگاه ها می تواند راه جدی انتقال بیماری هپاتیت باشد!

منبع: رکنا

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پاکستان جامعه رسانه مراکز درمانی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی

همشهری آنلاین: مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.
همچنین در این زمینه امید علی مسعودی؛ عضو شورای سواد فضای مجازی ساترا درباره این سریال و لزوم حذفش از پلتفرم ها می گوید: «پخش سریال حشاشین محصول شبکه تلویزیونی مصر از ماه مبارک رمضان از این شبکه و پلتفرم های نمایش خانگی در ایران و کشورهای عرب زبان آغاز شد و همچنان این سریال در حال کسب مخاطب بیشتر از طریق سکوهای نمایش خانگی است. سریال حشاشین با بودجه ای ۱۲ میلیون دلاری ساخته شده و یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کشورهای عرب زبان به شمار می‌رود. این سریال دست روی کاراکتری گذاشته که تاریخ درباره آن روایات متعددی را مطرح کرده و تاکنون دستمایه ساخت بازی‌های ویدیویی مشهوری با نام «اساسینز کرید» (فرقه آدمکشی) و تولید فیلم و سریالی به همین نام بر اساس این بازی و حتی نوشته شدن یک سری رمان و کمیک بوک (داستان مصور) از روی آن بوده است.» وی در ادامه یادآور می شود:«نوجوانان جهان با دنیای دروغینی که کمپانی فرانسوی بازیسازی یوبیسافت از جهان حشاشین ساخته آشنایی دارند و متاسفانه فریب قصه‌های دروغ این بازی و مشتقات آن (کتاب‌ها و سریال و…) را خورده‌اند. پیش از این بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ ای اقدام شایسته‌ای در برابر دروغ‌هایی که در این فرنچایز بازی ویدیویی مطرح شده انجام نداده بود و حالا با تولید و انتشار سریال مذکور از شبکه نمایش خانگی ساترا نیز در معرض آزمونی تازه قرار گرفته است.
برجسته کردن فرقه ها از پروژه‌های مهم صهیونیسم جهانی به شمار می‌رود و تصور می‌شود که تولید و پخش چنین سریال پر هزینه‌ای نیز با همین سیاست‌ها همسو باشد. این سریال با پخش در ایام ماه مبارک رمضان که ماه همدلی مسلمانان است، سعی کرد تا اختلافات مذهبی مسلمانان را به تبلور بکشد. یکی از اهداف سریال حشاشین این بود که ترور و سرآغاز ترور را به اسلام و به خصوص به شیعه‌ها ربط دهد. شاهد این نظریه آن است که در این سریال تاکید میشود که تروریست از جهان عرب متولد نشده است بلکه شهرهای ری، قم و اصفهان را منشاء تروریست معرفی میکند. »
همچنین مسعودی در بخش دیگر صحبت هایش تصریح می کند:«تولید و انتشار این سریال که از نظر تاریخی محلی از اعراب ندارد و اشکالات ریز و درشتی به فیلنامه آن وارد است در پلتفرم های نمایش خانگی ایرانی همراه با انتشار در پلتفرم های عرب زبان، این ضرورت را بیشتر از گذشته مطرح کرد که لازم است انتشار تمام سریال های خارجی نیز همچون سریال های داخلی ناچار به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) شود.
حالا که شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین آیین نامه محتوایی شبکه نمایش خانگی است پیشنهاد میکنم در این آیین نامه انتشار سریال های خارجی نیز مشمول ممیزی پیشینی شود چون زمانی که سریالی خارجی از شبکه نمایش خانگی پخش میشود، قطعا حتی اگر بعدا از شبکه نمایش خانگی حذف شود، دیگر این حذف کارایی لازم را نخواهد داشت، ضمنا توجه به این نکته ضروری است که پیشگیری بهتر از درمان است و چنانچه سریال های خارجی قبل از پخش ممیزی شوند، این امر آسیب کمتری برای خانواده های ایرانی خواهد داشت. »

کد خبر 847539 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مصر خبر مهم فیلم و سریال ایرانی فیلم و سریال خارجی

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • فنونی‌زاده:رفیعی تا ۲ بازی گل نخورد رفت خالکوبی کرد! /نام سپاهان پرسپولیس را هوشیار می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟