Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@02:41:58 GMT

ورود بیش از ۴میلیون و ۳۰۰هزار زائر به مشهد مقدس

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۳۶۴۲

به گزارش صدا و سیما، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از 27مهر تا صبح امروز چهارمیلیون و 309هزار و 627نفر زائر به مشهد مقدس وارد شدند.

محمدصادق براتی افزود: 505هزار نفر از این آمار مربوط به زائران پیاده رضوی است که از 6محور منتهی به مشهد وارد این شهر شده اند.

وی درباره آمار زائران غیر پیاده هم گفت: 494هزار و 189نفر از زائران ورودی از طریق حمل و نقل عمومی جاده ای، 138هزار و 749نفر از طریق هوایی، 223هزار و 844نفر از طریق ریلی و دومیلیون و 947هزار و 845نفر با خودروهای شخصی به مشهد مقدس سفر کرده اند که این آمار ورودی در مقایسه با آمار ورودی زائران به مشهد مقدس در مدت مشابه پارسال 2و8دهم درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

276 ایستگاه صلواتی در محورهای شش گانه منتهی به مشهد برای پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) با خدمت رسانی خادمانی از 11 استان کشور بر پا شده است.

103پایگاه سیار امداد و نجات هم در مسیر‌های جاده‌ای مستقر شده‌اند و 24گروه عملیاتی جمعیت هلال احمر هم از 16 استان کشور به کمک گروه‌های امدادی خراسان رضوی آمده‌اند.

13مرکز اسکان اضطراری برای زائران پیاده رضوی در مشهد پیش بینی شده است.

 بیش از 160دستگاه تاکسی در مشهد مقدس به صورت صلواتی به صورت رایگان زائران پیاده رضوی را جا به جا می کنند.

خدمات قطار شهری مشهد هم امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) به زائران در مشهد رایگان است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شکری بابیان اینکه پرواز‌های عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده است، گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم حج تمتع، اعزام زائران حج عمره نیز آغاز شده است.

وی افزود: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایستگاه پروازی، زائران عمره استان زنجان از فرودگاه تهران در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش یابد.

شکری در خصوص اعزامی‌های حج تمتع نیز گفت: هزار و ۲۷۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: ۶۷۱ نفر از از اعزامی‌ها را مردان و ۵۹۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال از فرودگاه زنجان اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی