Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با دومین روز از برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش آوایی، رقیه حاج‌ابراهیمی، یکی از کارمندان رشته قرائت بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: یکی از شرکت کنندگان رشته قرائت تحقیق، در بخش کارمندان از دانشگاه علوم پزشکی سیرجان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سطح برگزاری مسابقات بالا بود افزود: مسابقات قرآن دانشگاه علوم پزشکی همواره نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارای سطح بالایی است و این دور از جشنواره نیز به تبع در سطح خوبی از بعد کمی و کیفی در حال برگزاری است.
حاج ابراهیمی اضافه کرد: در مسابقات قرآن معراج اندیشه و بسیج، قرآن و عترت وزارت بهداشت و اوقاف شرکت داشته حائز رتبه‌های برتر اول تا سوم در سطح شهرستانی و استانی شده ام اما تاکنون در سطح ملی موفق به کسب رتبه‌ای نشده‌ام.
این کارمند قرآنی دانشگاه سیرجان ابراز کرد: من از شش سالگی به توفیق برخورداری از خانواده ای متدین و مذهبی، وارد دارالقرآن شدم و از همان سن موفق به گذراندن دوره‌های روخوانی، روان خوانی و تجوید تا سن 12 سالگی شدم.
وی اضافه کرد: در ادامه با ورود به مقطع راهنمایی، وارد حوزه قرائت تحقیق و صوت و لحن شدم و آموزش‌های این رشته را بدون حضور استاد تا دوره دانشجویی دنبال کردم.
حاج ابراهیمی با بیان اینکه قرائت وی به طور واضح تقلیدی از هیچ یک از اساتید مطرح در این حوزه نیست ابراز کرد: با اضافه نمودن نغمات به تلاوت خود و با الگو‌برداری از سبک استاد «شهاد» قرائت را به صورت تخصصی‌تر دنبال می‌کنم.

این فعال قرآنی ادامه داد: هرگاه لذت قرآن در هر برهه ای از زمان بر جان و دل آدمی بنشیند هیچ گاه نخواهند توانست از قرآن دل کنده و دست بردارد، مسابقات قرآن بهانه است این کشش قرآن است که آدمی را به سوی خود جذب می‌کند.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآن در میان مردم به ویژه دانشجویان نیازمند فرهنگ سازی است ادامه داد: باید دستگاه‌های متولی با اقدامات موثر و لازم سعی در چشاندن و انتقال لذت قرآن به دانشجویان باشند تا قشر جامعه دانشگاهی قلبا با قرآن و حقایق و شیرینی‌های آن اشنا شوند.
حاج ابراهیمی با اشاره به اینکه صوت زیبا خود جاذبه ایجاد می‌کند ابراز کرد: باید تلاش نمود تا با دعوت از اساتید مجرب در رشته‌های مختلف مفاهیم قرآن و نکات کلیدی و قابل استفاده در رشته‌های قآنی را با زبانی ساده، روان و جذاب برای اقشار مردم به ویژه دانشگاهیان بیان کنند.
این کارمند قرآنی با بیان اینکه خوشبختانه آمار موسسات قرآنی فعال در حوزه حفظ قرآن در سطح شهرستان سیرجان در حال افزایش است ادامه داد: با این وجود تعداد مراکز قرآنی و اساتید فعال در حوزه قرائت و مفاهیم در سطح شهرستان و به طور ویژه در سطح خواهران پایین و کم است.
وی با اشاره به اینکه دیدگاه برخی افراد به رشته قرائت تحقیق، تنها منحصر به صوت و لحن است گفت: اصل موضوع در رشته قرائت، تجوید است لذا ابتدا باید این مهم به طور کامل به فرد به آموزش داده شده و سپس وارد صوت و لحن شد.
حاج ابراهیمی اشاره‌ای به برکات و گره گشایی‌های قرآن در ندگی خود داشت و ابراز کرد: اگر قرآن نبود من قادر به ادامه حیات نبودم به گونه‌ای که فوت پدرم در سن 11 سالگی ضربه بسیار سخت و طاقت فرسایی به من وارد کرد و اگر قرآن در آن برهه از زندگی و حتی پس از آن نبود بی‌شک من قادر به ادامه حیات نبودم.
این فعال قرآنی افزود: درست است تلاش‌های بسیاری در حوزه قرآن انجام می‌شود و بودجه‌های بسیاری به این امر اختصاص می‌یابد اما این کتاب آسمانی همچنان مهجور است متاسفانه آن اهمیتی که باید به قرآن و مسابقات قرآن داده شود در شان آیات وحی الهی و فعالان این حوزه نیست.
وی خاطر نشان کرد: نباید فعالان حوزه قرآن و افرادی که با تلاش‌های شبانه روز موفق ورود به این عرصه‌ها شده اند پس از برگزاری یک مسابقه، همایش و جشنواره و کسب و یا عدم کسب رتبه به حال خود رها شوند.
حاج حسینی ادامه دادک در این راستا مسئولین و متولیان امر باید با پیگیری‌های صورت گرفته به دنبال بهره گیری از اساتید مجرب و متخصص در رشته‌های مختلف به فکر بهبود شرایط قرآنی کشور و به تبع داشتن جامعه و جوانانی سالم با تکیه بر مفاهیم قرآن باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان همدان جشنواره قرآن دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود