Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان خانم مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

  به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،سرهنگ  سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد مال باختگان در یک کانال تلگرامی با تبلیغ فروش انواع لباس مجلسی زنانه مواجه شده و سپس به منظور دریافت لباس اقدام به پرداخت وجه از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی که به آنان معرفی شده بود اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد، خریداران به درگاه جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت شده و دایر کننده نیز اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی مال باختگان کرده است گفت: سرانجام با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان این متهم که نوجوانی ۱۵ ساله بود در منزلش شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: متهم که ساکن یک شهرک مسکونی بود با راه اندازی فروشگاه تلگرامی محلی و جلب اعتماد ساکنان شهرک توانسته بود اقدام به کلاهبرداری از آنان کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان گفت: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالی که باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، همچنین فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوز‌های لازم جهت فعالیت خود هستند.

 

بیشتر بخوانید: دزدی هفت میلیارد ریالی باسرقت اطلاعات کارت بانکی هشدار جدی پلیس فتا در خصوص خرید اینترنتی لوازم التحریر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان اصفهان سرقت فتا فرماندهی انتظامی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: همدان/ شهادت یک پلیس در حین دستگیری قاتل متواری ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی دستگیری قاتل متواری در کمتر از ۲۴ ساعت در ساوه

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک