Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری هجرت محله « شیر اول » بندرعباس با درک شرایط روز جامعه و در راستای پاسخگویی به نیاز مخاطبان، اجرای طرح« تایم طلایی استفاده از فضای مجازی » را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، امروز فضای مجازی به ویژه کاربردهای شبکه های اجتماعی به سرعت در حال توسعه و گسترش است و برای عقب نماندن از آن نیاز است که آگاهی های افراد جامعه نیز متناسب با شرایط روز ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فهم درست از شرایط کنونی و برنامه ریزی دقیق، هدفمند و اصولی برای استفاده صحیح از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و کاهش آسیب های آن از ضروریات مهم امروز است.

 

تقويت نقاط قوت و كاهش آسيب های موجود در فضای مجازی، مستلزم ارائه آموزش های پایه ای دقیق به عموم جامعه برای نحوه کار در این فضاست.

 

کانون فرهنگی هنری هجرت بندرعباس با برخورداری از هیئت اندیشه ورز نخبه، متعهد و قوی، پس از درک صحیح از شرایط موجود و بررسی نقاط قوت و آسیب های موجود در فضای مجازی، طرح « تایم طلایی استفاده از فضای مجازی » را در محله شیر اول به اجرا درآورده است.

 

خبرنگار خبرگزاری شبستان برای بررسی ابعاد مختلف طرح « تایم طلایی استفاده از فضای مجازی » و دیگر برنامه های شاخص کانون فرهنگی هنری هجرت گپ و گفتی را با « امید باقرپور»، مدیرمسئول این کانون انجام داده است که ماحصل آن را با هم مرور خواهیم کرد.

 

 

« امید باقرپور »، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری هجرت با اشاره به نقش و جایگاه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: امروز فضای مجازی به بخش مهمی از زندگی افراد جامعه تبدیل شده است و این فضا با سرعت بسیار بالا بخش های مختلف زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و ... را تحت تاثیر قرار داده است.

 

وی افزود: کانون فرهنگی هنری هجرت با درک صحیح از شرایط موجود و بنا به رسالت ذاتی خود، پس از طرح موضوع فضای مجازی در هیئت اندیشه ورز کانون، به دنبال یافتن ایده ای برای بهره گیری درست و بجا از این فضا و همچنین کاهش آسیب های برآمد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری هجرت بندرعباس با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های بومی بهترین ایده ای بود که در این هیئت در راستای تقویت نقاط قوت و کاهش آسیب های موجود فضای مجازی مطرح شد، عنوان کرد: تحقق این مهم مستلزم ارائه آموزش های پایه ای دقیق به آحاد مختلف جامعه برای مهارت در نحوه کار در این فضاست.

 

وی ادامه داد: طرح « تایم طلایی استفاده از فضای مجازی » محصول نهایی هیئت اندیشه ورز کانون فرهنگی هنری هجرت در راستای ارتقا آگاهی مخاطبان از نقاط قوت و آسیب های فضای مجازی و همچنین آموزش ظرفیت های بومی برای استفاده شبکه های اجتماعی است.

 

باقرپور از پخش هفتگی فیلم های سینمایی ارزشی و انقلابی در فضای باز مقابل مسجد محمد رسول الله(ص) محله شیر اول را یکی از برنامه های طرح تایم طلایی استفاده از فضای مجازی نام برد و گفت: این برنامه هر هفته 2 بار و در هر نوبت به مدت دو ت سه ساعت با استفاده از ویدئوپرژکشن در فضای باز کوچه آدینه 11 بلوار جمهوری اسلامی اجرا می شود.

 

 

وی با ذکر این نکته که میزان استقبال آحاد مردم از این برنامه بسیار خوب بوده است، افزود: نمایش واقعه کربلا با دوربین مجازی سه بُعدی از دیگر برنامه های این طرح است.

 

این فعال فرهنگی اجتماعی در ادامه به تشریح دیگر برنامه های یک ماهه کانون فرهنگی هنری هجرت پرداخت و بیان کرد: اعزام کاروان اعضای کانون به اردو پیاده روی عظیم اربعین حسینی از شاخص ترین این برنامه هاست.

 

وی با بیان اینکه این برنامه با همکاری پایگاه شهید محمد دژله اجرا شد، افزود: 40 نفر از اعضای کانون هجرت و پایگاه بسیج شهید دژله از 18 تا 28 مهر در این اردو شرکت کردند.

 

 

باقرپور اضافه کرد: برپایی نشست های بصیرتی، امام شناسی، سخنرانی پیرامون واقعه کربلا، مداحی و روضه خوانی از برنامه های جنبی این اردو بود که توسط حجت الاسلام بارگانی از اعضای کانون و سالاری رئیس هیئت امنای مسجد محمد رسول الله انجام می شد.

 

وی از برگزاری مراسم سالروز شهادت پیامبر اسلام(ص) و امام مجتبی(ع) و همچنین شهادت امام رضا(ع) به عنوان برنامه های پایانی ماه صفر کانون هجرت یاد کرد و افزود: ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از عزاداران در بلوار جمهوری اسلامی توسط کانون راه اندازی شد.

 

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد محمد رسول الله(ص) محله شیراول، یکی از کانون های فعال استان هرمزگان است.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع 13 آبان کانون های مساجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی پدافند غیرعامل زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده سالروز شهادت امام رضا ع بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: طرح نور با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و ارزش‌های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش‌های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می‌کنند در سه حوزه اماکن عمومی، خودروها و فضای مجازی به صورت رسمی از بیست‌وپنجم فروردین اجرا شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اجرای طرح رسانه‌های معاند و ضدانقلاب و برخی از رسانه‌ها، افراد و گروه‌های داخلی هجمه‌های وسیعی را علیه فراجا انجام دادند، اما در این میان دولت، دستگاه قضائی، علما و روحانیون، مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی بیش از پیش حفظ شود که لازم می‌دانم از حمایت‌های همه جانبه و همراهی همگان در اجرای این طرح تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نور بر اساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه اجرا شده است، اظهار داشت: پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و در قالب اقدامات ایجابی سعی دارد تا با تذکر، ارشاد، مشاوره و راهنمایی افراد بدپوشش آنها را نسبت به عواقب عمل خود آگاه کند و زمینه اصلاح رفتارشان را فراهم آورد.

سردار علینقیان پور به اجرای هوشمند طرح نور در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های میدانی و مشاهدات عینی روزانه در شهرهای استان نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان است، اما با این وجود معتقدیم زمانی موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که همه نهادهای متولی که به صورت مستقیم وظیفه انجام اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت مسئولان و انجام به موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روز به روز مطلوب‌تر شده و این اقدامات رضایت و خوشنودی پروردگار، شادی قلب حضرت ولی عصر (عج)، نایب بر حقش حضرت آیت الله امام خامنه‌ای، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایتمدار کشور را فراهم آورد.

کد خبر 747589

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین