Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اصغر زاده مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران  افزود: با توجه به تامین ۸۵ درصد هزینه‌های اجرای طرح بصورت کمک بلاعوض دولتی، اجرای پروژه‌ها با استقبال خوب بهره برداران مواجه شده و اجرای عملیات در سال‌های اخیر جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه شتاب بیشتری گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  اصغرزاده اظهارکرد: هیچ گونه محدودیتی برای اجرای طرح از نظر تعداد متقاضی وجود ندارد و سازمان جهاد کشاورزی استان آماده ارائه خدمات به کشاورزان در این زمینه است.   او ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال دربخش آب و خاک، اجرای عملیات و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته ادامه یافته است به طوری که از پروژه‌های شاخص و تاثیر گذار در بخش کشاورزی که جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و سفر رییس جمهور به استان می‌باشد، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار بوده ودراین خصوص تعداد ۴۸۳ پروژه با مساحت ۲۳۴۶ هکتار خاتمه یافته و تعداد ۵۸ پروژه با مساحت ۱۲۱۳ هکتار در سطح استان در دست اجراست.   مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و سفر رئیس جمهور به استان در بخش کشاورزی، تکمیل پروژه‌های مصوب شبکه‌های فرعی آبیاری و آبیاری تحت فشار در حوضه ارس و زاب به تعداد ۲۵ پروژه به مساحت ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار در ۷ شهرستان مرزی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.   او بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها از سال ۱۳۹۴ شروع شده و تا کنون مبلغ ۱۳۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها تخصیص و هزینه شده است و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها معادل ۹۶ درصد بوده که برنامه ریزی شده تا آخر سال مقدار ۳۶ هزار و ۹۸۰ هکتار از این طرح‌ها افتتاح و به بهره برداری برسد.   این مسئول اضافه کرد: با اتمام پروژه‌ها تحول بزرگی در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد و موجب ساماندهی اراضی دیم، افزایش راندمان آبیاری، افزایش تولید و اشتغال؛ ارتقای درآمد و رفاه روستائیان و تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت ساکنین منطقه خواهد شد.   او همچنین بیان کرد: تکمیل واجرای پروژه‌های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه در پایاب سد‌های استان از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه در دشت نوروزلوی میاندواب؛ پایاب سد مهاباد؛ حوضه رود خانه‌های نازلو و شهرچای ارومیه جمعاً به مساحت ۴۶۶۰ هکتار وهمچنین پایاب سد زولای سلماس از محل اعتبارات ملی در سطح دو هزار هکتار ادامه دارد.   اصغر زاده ادامه داد: مبلغ ۸۲۰ میلیارد ریال در شش ماهه  امسال برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.   مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ضمناً در شش ماهه امسال تعداد ۱۷۴ پروژه شامل انتقال آب با لوله، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی، احداث استخر‌های ذخیره آب مصرفی کشاورزی، لایروبی و مرمت و بازسازی قنات ازمحل اعتبارات عمرانی استانی در شهرستان‌های استان اجرا شده و در مرحله بهر ه برداری قرار دارند.   انتهای پیام/م   تجهیز اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی