Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@02:57:25 GMT

آتش سوزی در ساختمان 5 طبقه

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۳۸۱۳

آتش سوزی در ساختمان 5 طبقه

حریق یک ساختمان پنج طبقه حوالی بلوار ابوذر در شب گذشته مصدومیت حاد و تلفات جانی به همراه نداشت.

 جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توضیحاتی درباره این حادثه ارائه داد و اظهار کرد:‌ ساعت ۱۹ و ۵۳ دقیقه شب گذشته وقوع آتش سوزی در یک واحد مسکونی در خیابان مسلم، بلوار ابوذر به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله سه ایستگاه با خودروهای پشتیبانی از جمله خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آتش نشانان ظرف مدت چهار دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند که ساختمان پنج طبقه مسکونی گرفتار آتش سوزی در قسمت زیرزمین شده است. در این زیرزمین ۱۲۰ متری که به عنوان انباری مورد استفاده قرار گرفته بود حجم زیادی از لوازم از قبیل موتورسیکلت نگه داری می‌شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش از این محل شعله ور بود و دود غلیظی از مسیر ورودی راه پله به بیرون متصاعد می‌شد به گونه‌ای که آتش نشانان ناچار شدند  دریچه نور و روشنایی را برای تخلیه دود باز کنند گفت: آتش نشانان موفق شدند در این عملیات دختر و پسربچه هفت و هشت ساله و یک زن حدودا ۳۰ ساله را از طریق نردبان از لب پنجره طبقه دوم به سلامت خارج کنند.

ملکی افزود: گروه‌های دیگر نیز با تلاش فراوان و با استفاده از دستگاه‌های تنفسی  و تجهیزاتی که به همراه داشتند به طبقه منهای یک رفتند و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند تا در یک عملیات فرسایشی و زمانبر آتش را خاموش کنند. خوشبختانه مورد مصدومیت حاد و تلفات جانی نداشتیم و این عملیات ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد به پایان رسید.

وی در پایان توصیه کرد که کاربری انباری ساختمان مسکونی با کارگاه تجاری تفاوت دارد و نباید در آنجا مواد قابل اشتعال نگه داری کرد. اگر قصد نگهداری از وسایل و مواد قابل اشتعال و خطرناک را در انباری داشتیم باید حتما ایمنی آن رعایت شود. رعایت اصول ایمنی در همه جا بسیار مهم است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ ظهر امروز جمعه پرسنل سازمان طی تماس با سامانه ۱۲۵ سریعا جهت اطفا حریق یک باب مغازه به چهارراه دروازه فارسان اعزام شدند.

شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و نهایتا حریق که ساختمان‌های مجاور را نیز تهدید می‌کرد، اطفا شد.

بیشتر بخوانید

مهار آتش سوزی تعمیرگاه در فناوران شهرکرد

انفجار شدید باعث تخریب بخشی از این ساختمان شده بود.

علت این حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال