Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه نشست هیأت‌های سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در آمریکا برای گفت‌و‌گو درباره مناقشه بر سر احداث سد النهضه بر روی رود نیل، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در یک تماس تلفنی درباره این مناقشه و دیگر موضوعات دوجانبه رایزنی کردند.

اخبار بین‌الملل- بر اساس بیانیه کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا در این رایزنی تلفنی حمایت خود را از مذاکرات بین مصر، اتیوپی و سودان بر سر مناقشه درباره احداث سد النهضه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جاد دیر» سخنگوی کاخ سفید در یک بیانیه درباره رایزنی تلفنی روسای جمهور آمریکا و مصر گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ حمایت خود را مذاکرات جاری مصر، اتیوپی و سودان برای دستیابی به یک توافقنامه همکاری درباره سد النهضه اتیوپی اعلام کرد».

پیشتر «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در سخنانی در پارلمان عربی که با موضوع بررسی «امنیت آبی در جهان عرب» در قاهره برگزار شده بود، گفت که مصر از «فقر آبی شدید» رنج می‌برد.

شکری از دعوت دولت آمریکا برای تشکیل نشست چهارگانه با حضور مصر، سودان و اتیوپی در ششم نوامبر آتی استقبال و ابراز امیدواری کرد که این نشست منجر به توافق قانونی الزام‌آور که حقوق تمامی طرف‌ها به خصوص مصر را تأمین کند، شود.

وزیر خارجه مصر تأکید کرد که پرونده سد النهضه، در صدر اولویت‌های تمامی ارگان‌های این کشور قرار دارد و یک مسأله موجودیتی برای مردم مصر محسوب می‌شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مصر کاخ سفید وزیر خارجه دولت آمریکا کاخ سفید مصر آمریکا اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!