Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مباحث کلان اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور گفت: انتظار داریم گزارشی کامل از دیوان محاسبات در خصوص نحوه هزینه کرد ۱۴ میلیارد دلار ارز اختصاصی توسط دولت به مجلس داده شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا امیر حسنخانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت: امروز در کشور با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط برای تبدیل به کشوری اثرگذار ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مبتنی بر نظرات مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام عمل می‌کردیم مردم فشار کمتری را در این شرایط تحمل می‌کردند. اگر اکنون در جنگ اقتصادی و شرایط تحریمی هستیم چرا نباید کار مضاعف و مدیریت جهادی انجام دهیم. چرا نباید به مردم اعتماد شود و یا برخی تصدی‌های دولتی به مردم واگذار نشود؟ چرا مردم باید برای ورود به برخی دستگاه‌ها از گیت‌های مختلف عبور کنند. چرا نباید این گیت‌ها را برداریم. چرا اختیارات استانداران و فرمانداران افزایش پیدا نمی‌کند و تا چه زمانی باید در تهران برای استان‌ها تصمیم گرفته شود.

وی با بیان اینکه از هیات دولت می‌خواهیم نگاهی متوازن و عدالت محور به کلیه مدیران استان و شهرستان‌های استان خراسان جنوبی داشته باشند، بیان کرد: شغل اکثر مردم در خراسان جنوبی کشاورزی است. تا به حال حدود ۴۰ درصد حق‌آبه مردم کسر شده است. با این وجود مجددا نیز تصمیم به کسر حق آبه مردم دارند. مردم معیشت و ارتزاق خود را چگونه تامین کنند؟ متاسفانه با توجه به کاهش حق‌آبه علی رغم اتمام مطالعات آب‌های ژرف هنوز برداشت از آب‌های ژرف عملیاتی نشده، وزارت نیرو در این خصوص اقدامات خود را سرعت بخشد.

نماینده مردم فردوس اظهار کرد: متاسفانه شهرستان فردوس فاقد اعتباری برای منابع پایدار آب شرب است. درخواست دارم حتما این موضوع مورد توجه قرار گیرد. علی رغم کاهش درآمد کشاورزان به دلیل کاهش حق‌آبه متاسفانه محصولاتی چون زعفران و انار نه خرید تضمینی و حتی خرید توافقی ندارند که این موضوع سبب ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.

امیرحسنخانی در پایان اضافه کرد: متاسفانه علی رغم کارهای بسیار خوبی که جمعی از همکاران برای اصلاح مشکلات اصلی کشور مانند اصلاح نظام بانکداری و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم با توجه به شرایط تحریمی انجام دادند نمایندگان دولت با حضور در مجلس به نمایندگان قول دادند لوایح را در این باره ارائه کنند که هیچ کدام از این کارها عملیاتی نشده و مردم همچنان در فشار روز افزون در اثر تحریم‌ها هستند. لازم است دیوان محاسبات گزارش کامل از عملکرد دولت نسبت به هزینه کرد ارز اختصاص یافته ۱۴ میلیارد دلاری به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به همین گزارش‌ها تمرکز اصلی دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی بر روی اتهام «گرسنگی دادن عمدی به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه» قرار دارد. 

در گزارش روزنامه هاآرتص آمده است که پیش‌فرض اصلی مقام‌های دولت اسرائیل این است که کریم احمد خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی طی هفته جاری ممکن است حکم جلب بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت و هرتزی لوی را صادر کند. 

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های عالی‌رتبه کشورش را «کاملا ریاکارانه» خواند. وی افزود: «اگر لازم باشد از کشورمان به خارج سفر نمی‌کنیم.»

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است