Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- متن منتشر شده از جلسه استماع ۲ دیپلمات سابق آمریکایی نشان می‎دهد که کاخ سفید از وزارت خارجه این کشور برای رسیدن به اهداف سیاسی خود مانند ضربه زدن به جو بایدن، سوء استفاده کرده است. تاریخ انتشار: 13:54 - 14 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۵۱۵۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ ۲ تن از دیپلمات‌های سابق آمریکا در ادامه تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، در جلسه استماع مجلس نمایندگان این کشور شرکت کردند که گزارش جلسه استماع آنها منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارشی که از جلسه استماع این ۲ مقام سابق آمریکایی منتشر شده، دولت آمریکا از وزارت خارجه این کشور برای رسیدن به اهداف سیاسی خود سوء استفاده کرده است.

«ماری یوانوویچ»، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین در جلسه استماع خود می‌گوید "زمانی که متوجه می‌شود «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ، در تلاش است تا اعتیار وی را از میان ببرد، شگفت زده شده است."

این دیپلمات سابق آمریکایی که از سوی ترامپ اخراج شده است گفته که "«گوردون ساندلند»، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، به وی توصیه کرده در صورتی که خواهان حفظ سمت خود است باید از توییتر برای حمایت از ترامپ (بیان مطالب خود درباره ترامپ) استفاده کند."

دیپلمات دیگری که در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کرده «مایکل مک‌کیلنی» است که پیش از این مشاور ارشد «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا بوده است.

مک‌ کیلنی در جلسه استماع گفته که "چگونه مطلع بودنش از تلاش کاخ سفید برای ضربه زدن به «جو بایدن» و همچنین عدم دفاع وزارت خارجه از یوانوویچ در برابر انتقادات، او را مجبور به استعفا کرده است."

وی اظهار داشت که "مشاهده اطلاعات در حال انتشار درباره درگیر شدن سفیران آمریکا در به دست آوردن اطلاعات سیاسی منفی برای اهداف سیاسی داخلی همچنین شکست وزارت خارجه در حمایت از پرسنل حرفه‌ای ما؛ به نظرم این دو دلیل خوبی برای استعفای من بود؛ من دیگر نمی‌توانستم نقش مفیدی ایفا کنم."

در پی گفت‎وگوی دونالد ترامپ با رئیس جمهور اوکراین درباره فعالیت‎های تجاری پسر جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نمایندگان این کشور وی را به تبانی با یک کشور خارجی متهم کرده و تحقیقات درباره استیضاح را آغاز کردند.

این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا خشم ترامپ را در پی داشته و او بار‌ها مقامات مجلس نمایندگان و به خصوص نانسی پلوسی و آدام شیف را هدف حملات لفظی خود قرار داده است.

از سوی دیگر نتایج نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهند که ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ با مشکلات بسیاری مواجه خواهد بود؛ محبوبیت وی در میان رای دهندگان کاهش چشمگیری داشته و از سوی دیگر اکثریت مردم آمریکا موافق ادامه روند استیضاح هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استیضاح استیضاح ترامپ آمریکا ترامپ اوکراین گیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا

سنای آمریکا با اکثریت آراء بسته حمایتی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان را تصویب کرد تا برای تصویب نهایی به امضای جو بایدن برسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 4 روز پس از تصویب بسته حمایتی 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس نمایندگان این کشور، مجلس سنا نیز آن را تصویب کرد.

خبرگزاری رویترز نوشت که نمایندگان سنا، این لایحه را برای تأیید نهایی به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ارائه می‌کنند. جو بایدن پیش از این گفته بود که به بلافاصله پس از تصویب این بسته حمایتی، آن را امضا خواهد کرد.

از میان این 95 میلیارد دلار، بیش از 60 میلیارد دلار سهم اوکراین خواهد بود و حدود 26 میلیارد دلار نیز به رژیم اسرائیل اختصاص می‌یابد؛ 8 میلیارد دلار نیز به تایوان می‌رسد.

گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراینواکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌هاپس از تصویب این بسته حمایتی، جو بایدن نیز در بیانیه‌ای گفت که  امروز آن را امضا خواهد کرد تا به سرعت وارد روند اجرایی شود.

چهار روز پیش قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام پس از ماه‌ها انتظار با غلبه بر جمهوری‌خواهان سرسخت مخالف، یک بسته قانونی کمک 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان را در جریان یک رأی‌گیری گسترده دوحزبی ارائه کردند.

پس از اینکه کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود را برای سال مالی 2025 منتشر کرد، دولت جو بایدن از کنگره خواست درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تأیید کند.

اما جنبش حماس نیز در واکنش به تصویب کمک 26.38 میلیارد دلاری مجلس نمایندگان برای رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: «این اقدام آمریکا تأییدی بر همدستی و مشارکت رسمی واشنگتن در جنگ نسل‌کشی است که ارتش اشغالگر و فاشیست صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه به‌راه انداخته است».

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا