Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در مورد وضعیت گرمخانه‌های پایتخت گفت: در سال 96 هم‌زمان با آغاز فصل سرما وضعیت گرمخانه‌ها بررسی شد و نیاز بازبینی در این زمینه توسط اعضای شورای شهر در دستورکار قرار گرفت. در سال 97 نیز نظارت‌ها ادامه یافت و بازرسی‌های غیررسمی انجام شد.

وی افزود: نتایج این بررسی‌ها نشان داد که آمارهای متفاوتی از آنچه ارائه شده است، حاصل شد و بین جدول غذایی ارائه شده و آنچه به مددجوها ارائه داده‌ان، تفاوت وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به لحاظ وضعیت ساختمانی، این مراکز با مشکلاتی همراه بود که دغدغه‌ها به مدیرعامل وقت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه گرمخانه مؤثری در تهران برای زنان نداشته‌ایم، گفت: در ابتدا تنها مرکز فقط در منطقه 21 قرار داشت که دسترسی مناسبی را برای زنان دارا نبود، بنابراین جلسات را به صورت فشرده برگزار کردیم و درخواست کردیم مشکلات مرحله به مرحله برطرف شود.

فخاری گفت: از تابستان سال گذشته تا پس از نوروز وضعیت گرمخانه‌ها پیگیری شد و سرکشی‌ها انجام گرفت. امسال نیز از تابستان پیگیری‌ها را آغاز کردیم تا شاهد تحقق برنامه سوم و تجهیز گرمخانه‌ها باشیم، چرا که بودجه‌ای در این زمینه در شورای شهر درنظر گرفته شده بود.

عضو شورای شهر تهران گفت: جلسات مکرر با شهرداران مناطق، شرکت توسعه فضاها و سازمان رفاه و خدمات و مشارکت خدمات اجتماعی برگزار شد تا علاوه بر بازسازی برخی از مراکز، راه‌اندازی مراکز اضطراری مدنظر قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا زنان و مردان کارتن‌خواب می‌توانند فرزندان خود را همراهشان به گرمخانه‌ها بیاورند، گفت: براساس قانون، مسئولیت نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بهزیستی است و شهرداری نقشی ندارد و ما سعی کردیم که از طریق هماهنگی بین نهادی کمک‌هایی را به این افراد داشته باشیم.

فخاری گفت: راه‌اندازی و تجهیز اتاق مادر و کودک در گرمخانه‌ها از جمله برنامه‌های مدنظر است ولی با این وجود باید توجه داشت که گرمخانه مرکز اسکان موقت است و راه‌حل موقتی برای افراد بی‌‌خانمان به شمار می‌رود لذا باید اقدامات مؤثری توسط سازمان‌های مربوطه همچون بهزیستی انجام گیرد.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 عضو شورای شهر تهران الهام فخاری گرمخانه‌های تهران اتاق مادر و کودک راه‌اندازی و تجهیز اتاق مادر و کودک در گرمخانه‌ها وضعیت گرمخانه‌های پایتخت زنان و مردان کارتن‌خواب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عضو شورای شهر تهران الهام فخاری گرمخانه های تهران اتاق مادر و کودک زنان و مردان کارتن خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارتهران جزئیات تشکیل استانهای تهران شرقی وغربی را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری در حاشیه مراسم رونمایی از دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات مرحله دوم در موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهرستان‌های شهریار، ملارد، قدس، رباط کریم و بهارستان و در حوزه جنوب شرقی نیز شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا جزو محدوده‌هایی است، مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم، بر اساس سرشماری‌ها در غرب استان تهران در این شهرستان‌ها نزدیک به دو و نیم میلیون نفر جمعیت و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است، بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعاً باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریباً با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تأثیرگذار است همانند مؤلفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

کد خبر 6099280

دیگر خبرها

  • توضیحات استاندار تهران درباره تشکیل دو استان غربی و شرقی در تهران
  • استاندارتهران جزئیات تشکیل استانهای تهران شرقی وغربی را تشریح کرد
  • زیر پوست شهر؛ وضعیت اجاره اتاق‌های مجردی در تهران! | تصویر
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند
  • دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات
  • قتل بی‌رحمانه مادر توسط پسر پرخاشگر در شهرک دانشگاه
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند