Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران گفت: سیاست‌های دولتی به ویژه در حوزه تجارت خارجی به صورت هر روزه صادرکنندگان را بیشتر دچار تنگنا می‌کند. ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

یاسر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در طول یک سال گذشته دولت صادرکنندگان را مکلف کرده که ارز حاصل از صادرات خود را با قیمت‌های مصوب به  کشور بازگرداند که این رو به هیچ عنوان درست و کارآمد نبوده و تنها عرصه را بر فعالان صادراتی تنگتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت کنونی اقتصاد ایران به ویژه در بخش تجارت خارجی را نابه‌سامان ارزیابی کرد و افزود: دولت نباید با وضع شرایط وضعیت را برای ادامه بخش خصوصی سخت‌تر کند و بدون شک در نظر گرفتن سیاست‌های تنبیهی و تعزیری انگیزه صادرکنندگان را کاهش داده و  در ادامه سبب از دست رفتن بازارهای صادراتی تجار ایرانی می‌شود.

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران با تأکید بر اینکه پیمان سپاری ارزی سبب جایگزین شدن کارت‌های اجاره‌ای و فعالیت آنها به جای فعالان  واقعی حوزه اقتصاد شده، خاطر نشان کرد: ادامه این وضعیت علاوه بر صادرکنندگان واحدهای تجاری را نیز با مشکل مواجه کرده چراکه  اقتصاد امری دستورپذیر نبوده و تابعی از واقعیت موجود و وضعیت بازار است.

خوزستان| صادرات به عراق بدون وقفه در حال انجام استصادرات در مرز مهران انجام می‌شود؛ مرز مهران برای خروج مسافران ایرانی بسته استکاشان| نیمه اول امسال صادارت غیرنفتی ایران به بیش از 21 میلیارد دلار رسید

فیضی ادامه داد: مداخله کردن بودن دولت و نبود ثبات در سیاست‌هایی که در حوزه اقتصاد توسط حاکمیت اتخاذ می‌شود تا کنون  آسیب‌های زیادی را به کسب و کارهای صادراتی وارد کرده و تغییر دائمی بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی سبب شده که بخش خصوصی نتواند برنامه‌ریزی درستی برای کارهای خود داشته باشد.

وی نبود تصمیم واحد در بخش دولتی را از دیگر  آسیب‌های فعالیت اقتصادی  دانست و تأکید کرد: فعالان اقتصادی باید دریافتی درست و جامع از قوانین بخش دولتی داشته باشند تا بتوانند فعالیت داشته باشند اما متأسفانه این مسئله حتی برای مدتی کوتاه نیز اجرایی نمی‌شود.

رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران بیان کرد: ما چندی پیش روز صادرات را گذراندیم اما باید این را دانست که برگزاری مراسم روز صادرات برای بهبود وضعیت کافی نیست و باید اقدامی عملی برای تقویت این حوزه انجام شود.

انتهای پیام/281/ز

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی اظهار کرد: سیزدهمین جشنوارۀ نشریات دانشجویی «تیتر» که امسال در مشهد مقدس و در کنار مضجع شریف علی‌ابن موسی الرضا(علیه السلام) برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانشجویان عزیز، مدیران و سردبیران ارجمند این نشریات در کنار کارشناسان محترم نشریات دانشجویی و مدیران کوشا در دو وزارت خانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعاملی پویا و هدفمند به تبادل تجربیات گران‌سنگ خود بپردازند و با حقوق و تکالیف خود در عرصۀ تولید آثار دانشجویی بیشتر آشنا شوند‌.

وی افزود: تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند رو به رشد آن دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در سال‌های اخير، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌‌های نوین و رشد و پویایی بی وقفۀ پدیده‌هایی نظیر دانشجو خبرنگار که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم. علاوه بر این، در دنیای امروز، جنگ، جنگ روایت ها با ابزارهای رسانه ای است که تأثیر و اهمیت آن بیش از ابزارهای جنگی است.

اسماعیلی گفت: از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز به عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این نکته مهم است که دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصۀ نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند، این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: فرصت را غنیمت می‌شمارم و ضمن تبریک به برندگان این دوره از جشنوارۀ نشریات دانشجویی، از مدیران و دست اندرکاران این رویداد قدردانی و سپاس گزاری می‌کنم.


انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است
  • نباید خطوط جوانی جمعیت را رد کنیم
  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت