Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، میثم زارع دارنده مدال‌های برنز نوجوانان جهان و نقره نوجوانان آسیا ۲۰۱۷ چند روز پیش در حال بازگشت از یک باشگاه کشتی در همدان به سمت منزلشان در روستای طاهرآباد کنگاور بر اثر واژگونی وسیله نقلیه اش دچار ضایعه نخاعی شد.

زارع به عنوان یکی از استعداد‌های ناب کشتی ایران از روستای طاهر آباد کنگاور خود را به سطح اول کشتی ایران رساند و موفق شد در جریان رقابت‌های جهانی نوجوانان ۲۰۱۷ در یونان برای ایران به روی سکو برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود سازمان‌هایی مثل وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه، صندوق حمایت از قهرمانان، فدراسیون پزشکی ورزشی، فدراسیون کشتی، که وظیفه ذاتی هر کدام رسیدگی به وضعیت قهرمانانی مثل میثم زارع است، اما هیچ کدام از مسئولان ورزشی با وجود گذشت ۲۰ روز از این سانحه، حتی یک تماس تلفنی نیز با خانواده این کشتی‌گیر نگرفته‌اند.

یک بار هم نشد پس از وقوع یک اتفاق یا سانحه، مسئولان ورزش بدون رسانه‌ای شدن موضوع به کمک ورزشکاران بروند و به وظیفه ذاتی‌شان عمل کنند، گویی فقط ورزشکاران هستند که در قبال مسئولان وظیفه دارند و دستگاه‌های عریض و طویل ورزش ایران با وجود دریافت میلیارد‌ها تومان بودجه هیچ وظیفه‌ای در قبال وضعیت این قبیل ورزشکاران که اکثرا در شرایط نامناسب مالی بسر می‌برند، ندارند.

خانواده میثم زارع به لحاظ مالی در شرایط مناسبی نیستند، پدر او راننده ماشین‌های سنگین است و برای صاحب ماشین کار می‌کند. می‌گوید در این چند سال با هر سختی که شده اجازه نداده مشکلات مالی مانع فعالیت میثم در کشتی شود، اما الان فرزندش در بستر افتاده و هیچ مسئولی هم سراغی از او نگرفته است. با گریه و التماس مسئولان ورزش را به امام حسین (ع) قسم می‌دهد که به داد فرزندش برسند و هزینه‌های درمانش را بدهند، فرزندی که مایه افتخار ایران بوده و حالا در ابتدای جوانی دچار این حادثه تلخ شده است.

عنایت‌الله زارع پدر میثم زارع، درباره حادثه پیش آمده برای فرزندش، اظهار کرد: روستای ما هیچ امکاناتی ندارد، بخاطر همین میثم به همراه یکی از دوستانش برای تمرین کشتی به همدان رفته بود که غروب در راه بازگشت به منزل ماشینشان از جاده منحرف و واژگون می‌شود. در پی این حادثه میثم دچار ضایعه نخاعی شد و چند جای بدنش دچار شکستگی شد. او را برای درمان به کرمانشاه بردیم و دکتر سعیدی او را عمل کرد. الان انگشتان پاهایش حس دارد و دست‌هایش را هم می‌تواند بالا بیاورد، اما هنوز نمی‌تواند انگشتان دست‌هایش را تکان بدهد.

وی در ادامه در حالی‌که از شدت گریه توان صحبت نداشت، خطاب به مسئولان گفت: تو رو به خدا کمکمان کنید. بچه من برای ایران مدال آورده و آرزویش طلای جهان و المپیک بود. الان فقط نیاز به یک دکتر خوب دارد تا بتواند به زندگی و کشتی برگردد. تو را به امام حسین (ع) کمکمان کنید. کتف میثم در این حادثه شکست و ما نمی‌توانیم او را در بستر جابجا کنیم، بخاطر همین زخم بستر گرفته است. اینجا دهات است و هیچ امکاناتی ندارد. وقتی به زخم بسترش نگاه می‌کنم دیوانه می‌شوم. باورم نمی‌شود این بلا سر میثم آمده باشد.

عنایت‌الله زارع ادامه داد: برای فیزیوتراپی یک نفر از کنگاور به منزلمان می‌آید و جلسه‌ای ۱۵۰ هزار تومان می‌گیرد. او هم می‌گوید برای اینکه بیایم مجبورم مطبم را ببندم و نصف روز معطل میثم می‌شوم و برایم صرف نمی‌کند. تو را به خدا کاری کنید، دست تنها هستم و دیگر توانی برای درمان فرزندم ندارم. تا الان ۵ تا ۶ میلیون تومان برای درمان میثم خرج کرده‌ام که همه آن را از سایر راننده‌ها قرض گرفتم. چه کار کنم در توانم نیست که بتوانم پسرم را پیش بهترین دکتر ببرم تا درمانش کنم. تشک مواج، ویلچر و.. برای او خریدم. یک دانه استریل ۸۰۰ تومان شده است.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود گذشت ۲۰ روز از این اتفاق آیا تاکنون هیچ کدام از مسئولان ورزش کرمانشاه، فدراسیون کشتی، صندوق حمایت از قهرمانان، فدراسیون پزشکی ورزشی، وزارت ورزش و ... سراغی از وضعیت فرزندش گرفته‌اند یا خیر، گفت: خیر! فقط دو سه روز پیش رسول خادم رییس سابق فدراسیون کشتی و حسن رحیمی قهرمان جهان و چند نفر دیگر به خانه‌مان آمدند ووضعیت میثم را جویا شدند. همان موقع هم اولین و آخرین بار بود که از هیات کرمانشاه یک نفر با رسول خادم به میثم سر زد. تا الان هیچ کس هیچ کاری برای ما نکرده و هر وقت هم زنگ زدم و پیگیری کردم ما را سر کار گذاشتند. از فدراسیون کشتی هم هیچ کس نه تماس گرفت و نه سراغی از میثم گرفت.

زارع در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون به میثم برای درمان کمک مالی شده است یا خیر، گفت: به قرآن هیچکس هیچ کمکی نکرده است. تو را به خدا بیایید بچه‌ام را ببرید درمان کنید. او در راه کشتی این بلا سرش آمد. بیایید وضعیت ما را ببینید اگر نخواستید کمک نکنید. برای من فقط بچه‌ام مهم است. پول برایم مهم نیست، اما میثم برای اینکه درمان شود نیاز به حمایت دارد. تا الان با کارگری و بدبختی حمایتش کردم تا برای کشور افتخارآفرینی کند، اما الان هیچ کس به داد ما نمی‌رسد. امکانات اینجا خوب نیست، گفتند اگر می‌خواهید درمان شود باید او را به تهران ببرید تا یک پزشک مجرب او را درمان کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی ضایعه نخاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است

به گزارش ورزش سه، میثم تیموری درباره پیروزی مس رفسنجان مقابل پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به خبرنگار ما گفت: بازی خیلی خوبی بود. توانستیم باکیفیت بازی کنیم و فوتبالی که مدنظر آقای نویدکیا بود، ارائه بدهیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. درست است که پیکان با تیم جوانش مقابل ما بازی کرد اما من این تیم را تیم خیلی خوبی دیدم و به آقای عنایتی بابت بازی دادن به جوان‌ها تبریک می‌گویم. با این شرایط ما شناخت کاملی روی بازیکنان پیکان نداشتیم و همین موضوع کار را برایمان سخت کرده بود. موقعیت‌های زیادی روی دروازه پیکان ایجاد کردیم اما توپ‌هایمان وارد دروازه نشد و روز خوب گلر پیکان بود.

او ادامه داد: این بازی برایمان تمام شده و توانستیم از این مرحله عبور کنیم و به مرحله بعد برویم. در جام حذفی هر تیمی که از تک موقعیت‌ها استفاده کند، به دور بعد می‌رود. خدا را شکر ما هم توانستیم در ضربات پنالتی با تمرکز کامل پنالتی‌هایمان را بزنیم تا به مرحله بعدی صعود کنیم. الان هم فعلا جام حذفی برایمان تمام شده و تمرکزمان را برای لیگ گذاشته‌ایم. روز چهارشنبه یک بازی سنگین با گل‌گهر داریم که یکی از تیم‌های باکیفیت لیگ است. بازی خیلی سختی داریم و امیدوارم روز چهارشنبه بتوانیم سه امتیاز بازی را بگیریم و همین کیفیتی که در حال حاضر داریم، روز به رور بالاتر ببریم.

تیموری در خصوص شرایط مس در نیم فصل دوم توضیح داد: نیم فصل دوم شرایط‌مان بهتر شده و توانستیم فوتبالی را که آقای نویدکیا دوست دارند، در زمین اجرا کنیم. ما واقعا یک تیم کامل بودیم و هستیم و بازیکنان خوبی هم به ما اضافه شدند که توانستند خیلی خوب به ما کمک کنند. ما بازیکنان زیادی از دست دادیم اما بازیکنان باکیفیتی جذب کردیم که خدا را شکر کمک کردند. شرایط خیلی بهتر شده و مدیران قول‌هایی داده‌اند که امیدواریم زودتر انجام شود. تمام دلخوشی مردم رفسنجان همین تیم است و انشالله بتوانیم دل‌شان را شاد کنیم.

او در پایان درباره تاثیر محرم نویدکیا بر روی مس گفت: آقای نویدکیا توانستند از لحاظ روحی و روانی به ما کمک کنند تا شرایط تیم به روزهای خوب برگردد. ایشان یک آدم جنتلمن و باشخصیت هستند و نیاز به تعریف من نیست. خدا را شکر خیلی خوب توانستیم خودمان را با تاکتیک آقای نویدکیا هماهنگ کنیم تا مشکلی در بازی‌هایمان پیش نیاید. روز به روز در حال پیشرفت هستیم و فوتبال خوبی بازی می‌کنیم که این برایمان امیدوارکننده است.

دیگر خبرها

  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش تیم کشتی در المپیک کمک کنند
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان