Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@02:22:44 GMT

محدوديت‌هاي شميرانات ديده نمي‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۴۴۸۴

محدوديت‌هاي شميرانات ديده نمي‌شود

خبرگزاری آریا- معاون عمرانی استاندار تهران گفت: شمیرانات یکی از شهرستان‌هایی است که بخش عمده‌ای از مشکلات، محدودیت‌ها و کمبودهای آن در پس پرده این نام برخوردار پنهان مانده و مورد توجه جدی قرار نمی گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر محمد تقی زاده روز گذشته (شنبه) در نشست بررسی مشکلات عمرانی شمیرانات اظهار داشت: مهمترین مسأله ای که باید در این شهرستان مورد توجه قرار بگیرد تاب آوری منطقه در برابر حوادث است؛ اگر این مهم محقق نشود تمام اقدامات عمرانی و خدماتی بی تأثیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مصوبه شورای عالی امنیت ملی (کاهش حریم شهر لواسان از 3 هزار و 300 هکتار به 700 هکتار به منظور حفاظت از آب های سد لتیان) محدودیتی را در شهرستان به وجود آورده که قرار بود دستگاه های متولی از جمله شورای عالی شهرسازی و معماری ظرف دو سال طرحی را تعیین تکلیف سکونتگاه های این منطقه تهیه کند اما همچنان در گیر و دارهای نظام بروکراسی مانده است.
این مقام مسئول خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم امور این چنینی با پیگیری شما در سطح ملی به نتیجه برسد تا با برطرف شدن موانع مسیر توسعه منطقه را با سرعت بیشتری طی کنیم.
شمشک می تواند به بزرگترین پیست اسکی خاورمیانه تبدیل شود
دکتر سیاوش شهریور، فرماندار شمیرانات در این جلسه بیان داشت: شهرستان ما فاقد شهرک صنعتی و اشتغال در این حوزه است و بخشی از درآمد شهروندان از فعالیت کشاورزی و بخش اعظمی از ارائه خدمات تأمین می شود.
وی ضمن بیان اینکه پیست اسکی در شهر شمشک دربندسر از توابع بخش رودبار قصران بیشترین اشتغال منطقه را شامل می شود تصریح کرد: پیست فعلی شمشک به دلیل عدم تأمین تجهیزات به روز و اختلاف میان اهالی و سازمان ورزش و جوانان شرایط رو به زوالی دارد اما آن منطقه پتانسیل بالای برای ایجاد پیست های دوم و سومی دارد که در صورت تحقق می تواند شمشک را به بزرگترین پیست اسکی خاورمیانه تبدیل کند.
این مقام مسئول افزود: زمینی در مجاورت پیست فعلی به تملک اهالی وجود دارد که مردم برای ایجاد پیست دوم در آن اعلام آمادگی کرده اند لذا از دستگاه های مربوطه انتظار مساعدت و همکاری در اجرای این پروژه را داریم.
معاون عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در تصویب طرح هادی شهر شمشک دربندسر پس از 7 سال از تبدیل منطقه به شهر تمام دستگاه های متولی بویژه منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی بیشترین انعطاف را داشتند و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
دکتر تقی زاده در این خصوص نیز دستور داد: شرایط زمین مدنظر اهالی و فرمانداری برای احداث دومین پیست اسکی شمشک از دید حفاظت محیط زیست، مستثنیات و ... مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، ضوابط مرتبط با آن احصا شود تا نحوه تخصیص آن برای اجرای این پروژه مشخص و مصوب شود.
مرکز عرضه محصولات کشاورزی و لبنی کلید درآمد پایدار روستائیان شمیرانات
فرماندار شمیرانات اظهار داشت: احداث مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و لبنی شهرستان آرزوی دیرینه روستائان و تولیدکنندگان شمیرانات بود که اکنون 90 درصد آن پیش روی داشته و مراحل پایانی را طی می کند.
وی هدف از ایجاد این مرکز را حذف واسطه های میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دانست و گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان شمیرانات خرد هستند و هزینه های کارگر، بسته بندی، حمل و نقل و ... برای آنها گران است که به همین دلیل بسیاری از آنها محصولات مرغوب امسال باغ های خود را برداشت نکردند.
دکتر شهریور تأکید کرد: برای سودآوری این قشر زحمت کش و استفاده بهینه از محصولات باکیفیت باغات شمیرانات نیازمند وجود مرکز فروش بی واسطه در شهرستان هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این زمین به تملک جهاد کشاورزی درمی آید تأکید کرد: بهره برداری از این مکان صرفاً برای مرکز مستقیم محصولات کشاورزی و لبنی شهرستان است و هیچگاه مجاز به تغییر کاربری نخواهد بود.
ایجاد سایت اداری شمیرانات معطل زمین است
به گزارش این روابط عمومی ، بر اساس اعلام فرماندار شمیرانات برخی از ادارات این شهرستان خارج از حوزه استحفاظی قرار دارند و برخی نیز فرسوده و نیازمند جا به جایی هستند، در این راستا زمینی به مساحت 5 هزار و 700 مترمربع برای ایجاد سایت اداری شهرستان در این جلسه معرفی و بررسی شد که به دلیل عدم امکان تغییر کاربری آن مورد تائید قرار نگرفت.
دکتر تقی زاده در این خصوص تأکید کرد: حتماً برای این پروژه زمین مناسب دیگری بررسی و مشخص شود تا احداث سایت اداری شمیرانات به زودی در مرحله اجرا قرار بگیرد.
احداث خانه جوان شمیرانات در دستور کار قرار دارد
فرماندار شمیرانات اعلام کرد: خانه جوان شهرستان (محل استقرار شورای مشورتی جوانان شهرستان شمیرانات) در انتظار تخصیص زمینی در بلوار اوشان (واقع در منطقه یک تهران) است که در صورت عدم مشکلات فنی به زودی احداث می شود.
بازنگری طرح های هادی، دغدغه به حق مردم شمیرانات است
دکتر شهریور ضمن بیان اینکه بازنگری طرح های هادی شهری و روستایی شمیرانات یکی از مطالبات به حق شهروندان است تأکید کرد: مردم به شدت گله مند هستند و مشکلات بسیاری به دلیل عدم بازنگری طرح های هادی گریبان گیر آنها شده است.
دکتر تقی زاده در این بخش از سخنان خود از تصویب و ابلاغ نهایی طرح هادی شهر شمشک دربندسر در هفته جاری پس از 7 سال پیگیری مستمر خبر داد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: شهر لواسان نیز دارای طرح تفصیلی است که باید با ظرافت و دقت کافی تجدید نظر شود.
وی خطاب به مسئولانی که اعلام کردند اجرای مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای آنها با مشکل قانونی مواجه شده تأکید کرد: مدیران ادارات مکلف هستند مصوبات جلسات را با قوانین خود تطبیق داده و در صورت تداخل قانون و مصوبه به سرعت آن را به استانداری اعلام کنند، اینکه این مشکلات پس از چند ماه در جلسه پیگیری اجرای مصوبات مطرح شود کار درستی نیست!
عدم وجود آرامستان عمومی در لواسان مشکل ساز شده است
فرماندار شمیرانات اظهار داشت: در طرح تفصیلی لواسان محلی در حریم شهر به منظور ایجاد آرامستان جانمایی شده بود که پس از تصویب و ابلاغ نهایی حذف شده است اما از مسائل مهم منطقه به شمار می آید و باید ایجاد شود.
علی حیدریان، شهردار لواسان نیز محل پیش بینی شده را تائید کرد و مقرر شد پیگیری های لازم برای ایجاد آرامستان عمومی شهر در همان نقطه انجام شود.
ساماندهی رودخانه جاجرود و فاضلاب شهرستان تسریع شود
فرماندار شمیرانات اعلام کرد: ساماندهی فاضلاب شهری 90 درصد پیشروی داشته و روستایی نقشه ها آماده و معطل اعتبار است. اگر منتظر منابع استانی باشیم مشکل تا سال های سال حل نمی شود لذا درخواست تأمین اعتبار از سمت وزارت نیرو را داریم.
در این صورت با همکاری دهیاری ها و مردم به سرعت پروژه را به نتیجه می رسانم.
معاون عمرانی استاندار تهران نیز گفت: نامه ای با اظهار نظر تمام متولیان تنظیم و با امضای استاندار برای پیگیری ملی ابلاغ خواهد شد.
شهردار لواسان نیز با اشاره به لایروبی رودخانه جاجرود توضیح داد: با اینکه این رودخانه از شمشک و فشم به لواسان سرازیر می شود ما برای لایروبی آن اعلام آمادگی کردیم اما متولی امر نپذیرفت و ما برای پیشگیری از بروز حادثه سیلاب شکایت کردیم.
حیدریان افزود: دادگستری آب منطقه ای را ظرف 3 روز مکلف به لایروبی رودخانه کرد اما پیمانکاری که مشغول به این کار شده بسیار کند کار می کند و اگر با این وضعیت پیش رود امسال نیز با بالا آمدن آب و خسارت به زیرساخت های شهر مواجه می شویم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محدودیت شمیرانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد