Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: برنامه های متنوعی برای گرامیداشت یاد ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان و کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید در نظر داریم و برای اجرای آنها انتظار همکاری از سوی مجموعه شورای شهر و شهرداری می رود. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار اباذر سالاری در جلسه شورای شهر بندرعباس ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: نوع ارتباط برادران اهل تسنن و تشیع در استان ما نشان دهنده تعاملی سازنده و مسالمت آمیز است که اوج آن در مهمترین رکن زندگی یعنی ازدواج بین این دو مذهب نمود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به امکان استفاده از ظرفیت های تخصصی اقشار بسیج گفت: مجموعه سپاه امام سجاد آمادگی صد درصدی در خدمت رسانی  به مردم دارد و هرجایی که کاری بر زمین مانده است ورود می کند و با رایزنی های انجام شده با قرارگاه خاتم الانبیاء ظرفیت های این مجموعه را در راستای خدمت رسانی به استان هرمزگان فعال خواهد کرد.

فرمانده سپاه امام سجاد در خصوص برگزاری کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان اظهار داشت : این برنامه ظرفیت خوبی برای معرفی شهدای استان به عنوان یک کار اثرگذار برای نشان دادن نقش بی بدیل شهدای استان هرمزگان به عنوان پاسداران آب های نیلگون سرزمینمان است.

132 عنوان کتاب در ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تدوین شد‌برگزاری بیش از صد یادواره وکنگره شهدا در محلات شهر تهراندعوت ‌سپاه ‌استان مرکزی از مردم برای حضور باشکوه در کنگره شهدا

وی افزود: در این کنگره از مقام شهدای دفاع مقدس، شهدای زن، شهدای دریا، شهدای مدافع حرم و شهدای ایرباس که سند بین المللی مظلومیت مردم ایران و استان هرمزگان و جنایت آمریکاست که در آن خون شهدای اهل تسنن و تشیع در هم آمیخته است تجلیل می شود.

وی در ادامه افزود: اجلاسیه ملی کنگره شهدا از اول دی ماه آغاز می شود و در پنجم دی ماه اختتامیه آن با حضور مسئولین لشکری و کشوری بر گذار خواهد شد.

توجه به محرومین بخش حائز اهمیت این کنگره است

فرمانده سپاه امام سجاد با اشاره به اینکه این رویداد صرفا یک برنامه فرهنگی نیست تصریح کرد: توجه به محرومین بخش حائز اهمیت این برنامه است و به نیابت از 1500 شهید استان هرمزگان انجام 1500 پروژه محرومیت زدایی، استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در مرمت خانه های آسیب دیده از سیل، برنامه ریزی 1500 ازدواج آسان و تهیه جهیزیه برای زوجین، کاشت 1500 نهال در منطقه سبز که تا 15 هزار درخت قابل افزایش می باشد. 

سالاری ضمن تاکید بر نقش شهرداری و شورا در فضاسازی مناسب شهری برای برگزاری کنگره گفت : انتظار داریم شهرداری در خصوص معرفی شهر بندرعباس و استان هرمزگان در حوزه صنایع دستی و جاذبههای گردشگری استان اقدامات لازم را انجام دهد و در حین برگزاری اجلاسیه هماهنگی های لازم در خصوص طراحی فضای مناسب محل برگزاری کنگره در مسجد جامع شهر بندرعباس، برپایی نمایشگاه سیر تاریخی انقلاب اسلامی، هماهنگی های مربوطه با سازمان اتوبوسرانی برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه و انتقال قریب به 300 خانواده  شهید از سرتاسر استان برای حضور در روز اختتامیه کنگره مساعدت کند. 

خانواده شهدا از تمثال های قدیمی شهدا گله مند هستند

فرمانده سپاه امام سجاد ضمن اشاره به گله مندی خانواده شهدا از تمثال های قدیمی شهدا گفت: تمثال های شهدا قدیمی است و نیاز به طراحی جدید متناسب با معماری شهر بندرعباس دارد و جای خالی المانی از شهدای ایرباس در شهر احساس می شود.

فرمانده سپاه استان در خصوص تبلیغات شهری پیرامون کنگره گفت : برای اینکه در فرصت باقی مانده تا کنگره فضای شهر رنگ و بوی کنگره را پیدا کند دو تابلو تبلیغات شهری در ورودی و خروجی شهر بندرعباس به این موضوع اختصاص پیدا کند و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با برگزاری برنامه های ورزشی کوچک با نام شهدا و یادواره های  شهدا در محلات در جهت تحقق این مهم اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب یک زن به ریاست شورای شهر بندرعباس را باید به جامعه زنان تبریک گفت که نقش بانوان را به خوبی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس احیا می کنند و این مسئله نشانگر آن است که بانوان ما به آن رشد و بالندگی رسیده اند.

فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس در آدمه این جلسه با اشاره به طرح تحول محلات توسط سپاه گفت : طرح تحول محلات  یکی از کار های بزرگی است که سپاه انجام داده است و شهرداری هم باید دراین امر مشارکت کند. باید از این ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا که سردار سالاری زمینه آن را ایجاد کرده اند مخصوصا در حوزه هایی که مشکلات مالی گریبان شهرداری را گرفته است استفاده کنیم. 
وی د  ادامه تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا سراسر نور و برکت است  و شهرداری و شورا باید تمام توان خود را برای بهتر برگزار شدن این کنگره بگذارند.

انتهای پیام/861/ن

R7555/P/S6,58/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند.

احمد حقی در یادواره شهدای دانشجومعلم که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان  برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجومعلم، گفت: هشت شهید دانشجومعلم به اسامی پرویز حسنوند، امیدعلی زیودار، سیدعلی‌رضا شفیعی نجفی، ایمان بابایی، جعفر دالوند، نظرعلی دریکوند، عبدالرضا جدیدالاسلامی و امیر فریدونی منتسب به پردیس علامه طباطبایی خرم‎آباد هستند.

وی با بیان اینکه نظیر این یادواره شهدای دانشجومعلم به‌مناسبت هفته معلم در پردیس آیت‌الله کمالوند، شهید میرشاکی، زینب‌کبری(س) نیز برگزار شده است، افزود: این یادواره‌ها مقدمه کنگره ملی شهدای دانشجومعلم استان لرستان است.

حقی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان لرستان و اینکه برنامه‌های مختلفی در این راستا در دست اقدام است که از جمله آنها می‎توان به یادواره شهدای دانشجومعلم، گردآوری اسناد و مدارک شهدای دانشجومعلم در قالب دایرةالمعارف اشاره کرد، گفت: هدف ما این است که یاد و خاطره شهدای دانشجو معلم به صورت مستمر زنده نگه داشته شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان از شهدا به‌عنوان شمع محفل بشریت، ستارگان آسمان هدایت و الگوهای جاودان زندگی یاد کرد و ادامه داد: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند که برای همیشه پیش چشم ما می‌توانند هدایتگر و راهنما باشند.

وی با بیان اینکه شهدا معلم هستند، اضافه کرد: شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند آنها بین ما بودند، در این فضا نفس کشیدند و در دوران جوانی به‌واسطه کمال معرفتی که به حق، حقیقت، دین، اخلاق و ارزش‌های والای الهی پیدا کردند بزرگ‌ترین تصمیم زندگی یعنی مجاهدت در راه حق و ایستادگی تا پای جان برای اعتلای ارزش‌های الهی را اتخاذ کردند.

حقی با اشاره به روایتی از مقام معظم رهبری درباره شهید دانشجو علم‌الهدی و یاران شهیدش، افزود: شهدا به ما آموختند که در مسیر حق و حقیقت هرگز نباید کوتاه آمد حتی اگر در این مسیر تنهای تنها ماندیم، حتی اگر هیچ امیدی به موفقیت نداشته باشیم باز هم نباید در این مسیر کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند، گفت: شهدا اسوه‌های همیشگی هستند و ما باید برای همیشه به‌عنوان الگو و اسوه از زندگی و شهادت آنها الگو و سرمشق بگیریم و راه آنها را ادامه دهیم.

این مراسم با تقدیر از خانواده شهدای دانشجومعلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان و اجرای سرود توسط گروه «نغمه‌های بهشتی»، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بسیج دانشگاه فرهنگیان لرستان و حضور در کنار مرقد شهید گمنام دانشگاه فرهنگیان به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد