Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در جلسه بررسی پهنه‌های معدنی استان با اشاره به فعالیت چند شرکت اکتشاف و بهره برداری معدن در استان گفت: در حال حاضر یک شهرک صنعتی خصوصی ویژه معدن در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده و مجوز دومین و بزرگترین شهرک صنعتی خصوصی نیز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: معدن استان در مسیر توسعه حرکت می‌کند و امید می‌رود با فعال شدن صنایع تبدیلی و فرادستی این بخش میزان اشتغالزایی در بخش معدن افزایش یابد.

استاندار اردبیل بیان کرد: این شرکت‌ها در شهرستان مشگین شهر مطالعات خود را به پایان رسانده و در مرحله برداشت محصولات برای تولید کنسانتره و کاتد مس و طلا هستند.

بهنام جو اظهار کرد: هفته گذشته شرکت ممرادکو با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان مشگین شهر فعالیت خود را آغاز کرده و در فاز اول با ظرفیت تولید سه هزار و ۵۰۰ تن برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

او ادامه داد: هم اکنون نیز شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی نیز با ظرفیت تولید ۱۳ میلیون تن ماده معدنی و ۲ تن طلا در سال مقدمات ایجاد شهرک صنعتی خصوصی را آغاز کرده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: فاز اول فعالیت‌های این شرکت با پیش بینی تولید یک میلیون تن فرآورده معدنی، ۱۰۰ کیلو طلا و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی تا یکسال آینده در مشگین شهر آغاز می‌شود.

بهنام جو افزود: در یک برنامه سه ساله شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی تولیدات خود را به ۱۳ میلیون تن با اشتغالزایی برای پنج هزار نفر می‌رساند.

او گفت: میزان سرمایه گذاری این شرکت ۷۰۰ میلیون دلار بوده و با آورده شخصی فاز اول فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز همکاری مثبتی با این شرکت‌ها داشته و در راستای راه اندازی شهرک صنعتی خصوصی ویژه اکتشاف معدن مجوز‌های لازم را در کمترین زمان ممکن صادر می‌کنند.

بهنام جو تصریح کرد: همزمان با اکتشاف محصولات معدنی تلاش می‌کنیم صنایع فرا دستی را نیز در استان ایجاد شود.

او گفت: مواد خام اکتشاف شده در استان در داخل استان فراآوری می‌شود و در این راستا تلاش می‌کنیم سرمایه گذاران واجد شرایط برای راه اندازی صنایع فرادستی را به استان جذب کنیم.

انتهای پیام/ح

صدور مجوز دومین و بزرگترین شهرک صنعتی خصوصی در اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • آغاز طرح فروش فوری ریسپکت ۲ ویژه متقاضیان عادی + جدول
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده