Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد سجادی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا  افزود: مجموعه استان آماده همکاری و حمایت برای ثبت سمن‌های حوزه ترافیک است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی در حوزه تصادف جاده‌ای و درون‌شهذری معضلات جدی دارد و نیاز است که سهم مناسبی از فعالیت سمن‌ها در عرصه فرهنگ‌سازی ترافیک و اقدامات بازدارنده باشد و سمن تخصصی نیز در این راستا ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: سمن‌ها در حوزه ترافیک می‌توانند با بهره‌گیری از دانش کارشناسان راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف برای کاهش آمار تصادف و تقویت دامنه پیشگیری فعالیت کنند.

سجادی خاطرنشان کرد: سازمان مردم نهاد فعال استان در بخش‌های مختلف سلامت، خیریه، فرهنگی، محیط زیست و امور اجتماعی خدمت‌رسانی دارند.

وی گفت: ۳۷ درصد سمن‌های استان در حوزه اجتماعی، ۱۸ درصد در بخش خیریه، ۱۰ درصد فرهنگی، هفت درصد در حوزه سلامت، ۶ درصد در بخش محیط زیست و بقیه نیز در بخش‌های مختلف فرهنگی و مذهبی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم و ۱۰۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این استان از سوی سازمان‌های مردم نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد استان مرکزی به لحاظ شاخص مرگ و میر ناشی از تصادفات، در زمره پنج استان با آمار بالای قربانیان جاده‌ای است.

کارشناسان حوزه اجتماعی و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل و پلیس راه استان مرکزی معتقدند که خطای انسانی رتبه نخست در بروز سوانح جاده‌ای در این استان را دارد.

بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت این استان به دلیل خطاهای انسانی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی رخ می‌دهد.

۳۰۹ نفر از ابتدای امسال تاکنون در جاده‌های استان مرکزی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۷ نفر از ابتدای آبان‌ماه جاری تاکنون در این حوادث قربانی شده‌اند.

برچسب‌ها استان مرکزی سازمان های مردم نهاد تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سازمان های مردم نهاد تصادفات جاده ای استان مرکزی سازمان های مردم نهاد تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم. 

وی افزود:از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی