Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:46:44 GMT

۴ باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان شادگان فعال است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۳۲۸۹

۴ باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان شادگان فعال است

حسین صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مخزن این کتابخانه ها در موضوع های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، تاریخی، اجتماعی، رمان، داستان، کتاب های کمک درسی و کتاب های کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای یک کتابخانه نهادی در شهر و دو کتابخانه دیگر در بخش‌های دارخوین و جفال است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند در ایمن و سالم ماندن افراد جامعه نقشی مؤثر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شادگان ادامه داد: کتابخانه های شهرستان شادگان در راستای اهداف خود و ارتقای سطح اطلاع رسانی و برای شناساندن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به نسل جوان مخصوصا دانش پژوهان و دانشجویان در عرصه علم و فرهنگ، اقدام به انجام فعالیت های تبلیغی به مناسبت های مختلف کرده است.

صالحی در پایان کتاب و کتاب‌خوانی را مهم‌ترین امر در بالا بردن آگاهی و فرهنگ جامعه دانست و گفت: توجه به کتابخانه های عمومی و کتاب‌خوانی در ارتقای سطح آگاهی جامعه اثر مستقیم دارد، با وجود فضای مجازی و فناوری های جدید، نیاز است مسئولان و متولیان امر در بیش از پیش تلاش کنند تا جایگاه اصلی و ویژه کتاب هنوز در جامعه حفظ شود؛ چرا که افزایش میزان مطالعه و کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف جامعه باعث ارتقای آن خواهد شد.

کد خبر 4768848

منبع: مهر

کلیدواژه: شادگان کتابخانه های خوزستان هفته کتاب و کتاب خوانی یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم آغاز این کارگاه‌ها، گفت: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان و استادان ادبی کشور برگزار می‌شود، افزود: مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در این کارگاه‌ها تدریس می‌کنند.

او همچنین به دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان، دوست من کتاب، اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند، خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان همدان هم گفت: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

کمال شفیعی‌مشعوف، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعداد‌ها باید ادامه داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعر‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم