Web Analytics Made Easy - Statcounter

گل محمدی با بیان این نکته که نیمی از مزارع زعفران و ۳۰ هکتار از مزارع پسته شهرستان گلپایگان بارور است، از برداشت ۵۰۰ کیلوگرم زعفران و ۳۰ تن پسته در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «حیدر علی گل محمدی» در نشستی با خبرنگاران در تشریح عملکرد کشاورزی شهرستان گلپایگان گفت: گندم با دو هزار و 450 هکتار عملکرد 9 هزار و 550 تن داشته است و از پنج هزار و 300 هکتار زمین، 19 هزار و 610 تن جو برداشت شد و میزان تولید علوفه از 9 هزار هکتار، 143 هزار و 850 تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان میزان برداشت حبوبات از 668 هکتار را دو هزار و 109 تن بیان کرد و با اشاره به سیاست کشت دانه های روغنی در کشور، تشریح کرد: سهم استان اصفهان برای کشت دانه های روغنی 12 هزار هکتار بوده که تنها 700 هکتار آن تحقق یافته است و از سهم هزار هکتاری گلپایگان تنها 110 هکتار به کشت این دانه ها اختصاص یافته و شهرستان جایگاه سوم استان را در این امر کسب کرده است.


وی با تاکید بر اینکه سیزی و صیفی جات به دلیل عملکرد و مصرف آب آن باید در گلخانه ها کشت شوند، ادامه داد: قوانین ابجاد گلخانه تسهیل شده است و به حداقل 300 متر نیز پروانه تولید داده می شود و سهم تکلیفی گلپایگان برای ایجاد گلخانه 28 هکتار است که 30 هکتار گلخانه در حال احداث است و به زودی 200 نفر در یک گلخانه ایجاد اشتغال خواهد شد.


گل محمدی تولیدات گلخانه ای از هزار و 200 هکتار شهرستان را پنج هزار و 500 تن بیان کرد و  درخصوص تولیدات دامی گلپایگان تشریح کرد: 100 هزار تن شیر، چهار هزار و 387 تن گوشت قرمز و 14 هزار و 124تن طیور سالانه در شهرستان تولید می شود.


مدیر جهاد کشاورزی به تولید 470 تن ماهی قزل آلا در شهرستان اشاره کرد  و افزود: شهرستان گلپایگان به راحتی می تواند تا چهار هزار تن ابزی را با توجه به ظرفیت آبی شهرستان تولید کند و این شهرستان به یک واحد تولید خوراک آبزیان نیاز دارد.


وی از کشت گل محمدی، زعفران و پسته در شهرستان خبر داد و با اشاره به برداشت 600 تن گل محمدی از 150 هکتار زمین، مطرح کرد: 80 هکتار از زمین های گلپایگان به کشت زعفران اختصاص دارد که نیمی از آنها بارور شده و 500 کیلوگرم تولید داشته است و 30 تن پسته از سطح 30 هکتار شهرستان در سال جاری برداشت شده است./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مساجد شیراز رئیس جمهور اصفهان شبستان یزد محصولات کشاورزی گلپایگان پسته اشتغالزایی زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود

ایسنا/لرستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید زیر کشت می‌رود.

مجید طائف در حاشیه بازدید از مزارع الگویی بروجرد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تعهد ما در شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها ۲۲ هزار و ۶۹۶ هکتار بوده که تاکنون  ۱۹ هزار و ۳۷۵ هکتار زیر کشت رفته است.

وی ادامه داد: طی دو سال ۲۷ دستگاه ادوات کشاورزی برای این شهرستان در قالب این طرح برای کشاورزان تامین شده است.

طائف اظهار کرد: ۲۹ کارشناس برای اجرای طرح جهش تولید در شهرستان بروجرد در حال فعالیت بوده و ۵ مرکز خدمات کشاورزی نیز برای این مهم در نظر گرفته شده است.

این مسئول به جزئیات اجرای طرح در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ابلاغی گندم ۹۰۰۰ هکتار بوده که ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان تصریح کرد: تعهد ستاد در جو ۷۵۰۰ هکتار بوده که ۶۵۰۰ هکتار اجرایی شده است. همچنین نخود ۷۵۰ هکتار بوده که ۶۵۶ هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها می‌تواند ما را در بحث تولید غلات به خوکفایی برساند، یادآور شد: با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شوند.

طائف با بیان اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند، اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در قالب این طرح بزرگ پیگیری می‌شوند می‌توانند اثرات بسیار مثبتی در مقاومت گیاهان به استرس‌های محیطی داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر