Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@21:59:58 GMT

ورود سامانه بارشی به کشور از جمعه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۶۲۸۸

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان افزود: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و غرب دریای عمان، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی افزود: از بعدازظهر پنجشنبه تا دوشنبه (۲۳ تا ۲۷ آبان ماه) در سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی، بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی دما حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: جمعه (۲۴ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، شمال خوزستان و چهار محال و بختیاری بارش آغاز و برای سایر مناطق در نوار غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه (۲۵ آبان ماه) فعالیت سامانه بارشی به کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان و شمال فارس، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد گسترش می‌یابد. بارش در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کرمانشاه و قروین شدت بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷ آبان ماه) با تشدید فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور در شمال شرق خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان و کرمانشاه بارش شدت بیشتری خواهد داشت و به مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و سمنان نیز گسترش می‌یابد.

وی افزود: جمعه (۲۴ آبان ماه) در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و طی روزهای شنبه تا دوشنبه (۲۵ تا ۲۷ آبان ماه) دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش برف و در جنوب و جنوب غرب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ آبان ماه) صاف همراه با غبار محلی و در بعد از ظهرقسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۱۸ و ۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت پس فردا (۲۳ آبان ماه) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر افزایش ابر خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای این روز سانتیگراد ۱۶ و ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سامانه بارشی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) همچنین وزش باد شدید در نوار شرقی کشور طی سه روز آینده خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۸ اردیبهشت) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری ، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود

وی اضافه کرد: یکشنبه (۹ اردیبهشت) این وضعیت در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت. دوشنبه ( ۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد .

ضیاییان افزود: چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استانهای بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۴۰ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900054

دیگر خبرها

  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه