Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:36:46 GMT

همایش خیرین کتابخانه ساز شمال فارس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۷۴۱

همایش خیرین کتابخانه ساز شمال فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده و با حضور مسئولان شهری و کتابخانه های شهرستانهای آباده، اقلید، خرمبید و بوانات برگزار شد، خیرین با اهدای ۱۰۰ میلیون تومان مبلغ نقد و لوازم ساخت کتابخانه و همچنین اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی شمال فارس یاری رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ادامه این مراسم، کلنگ احداث ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهر بهمن آباده با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان توسط خانواده نیک اندیش زنده یاد حاج حسین کریمی بر زمین زده شد و کتابخانه  «پژوهشسرای استاد مهندسی» که با مشارکت اداره آموزش و پرورش آباده در وسعت ۳۹۰ متر مربع و ۴۵۰۰ عنوان کتاب کار خود را آغاز کرد.

 همچنین برای  احداث کتابخانه در بخش سده شهرستان اقلید، حاج علی احمدی زمینی به وسعت ۳۰۰ مترمربع اهدا کرد.

 آباده، اقلید، خرمبید و بوانات شهرستانهای شمال فارس هستند.

کد خبر 4770428

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه شهرستان آباده هفته کتاب یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

کد خبر 6086344

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • شرکت هزار و ۵۰۰ داوطلب آباده‌ای در آزمون سراسری