Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:03:59 GMT

۱۰۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۹۵۲۲

۱۰۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور احداث می‌شود

حمیدرضا جانباز روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از ۲۶۰ تصفیه‌خانه فاضلاب در قالب طرح‌های ملی و استانی در مدار قرار دارد.

وی با اشاره به طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین، تصریح کرد:این طرح با استفاده از روش جدید مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است و آب را با قیمت بسیار مناسب در اختیار وزارت نیرو قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کشور تصریح کرد: این طرح نیز همانند سایر طرح‌های جدید دیگر بر اساس ضوابط اجرایی در اولویت‌های بعدی تأمین اعتبار قرار داشت.

وی افزود: توزیع اعتبارات عمرانی کشور به این صورت است که اعتبارات محدود را به سمت طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند سوق می‌دهد تا طرح‌ها هرچه سریع‌تر انجام شده و مردم از منافع احداث آن بهره‌مند شوند.

جانباز با بیان اینکه مجموعه استان و وزارت نیرو این طرح را در اولویت امور قرار داده اند، گفت: سعی شد تا از محل‌های مختلف اوراق، پول نقد و مکانیسم تهاتر در تبصره پنج قانون بودجه برای پیشرفت این طرح استفاده شود.

هدر رفت ۱۳ درصدی آب‌های کشور در شبکه‌های آب و فاضلاب

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کشور با بیان اینکه میزان متوسط آب بدون درآمد در کشور ۲۵ درصد است، گفت: میزان آبی که از شبکه خارج شده و تحت عنوان هدر رفت آب قرار می‌گیرد، تنها ۱۳ درصد است.

وی اظهار داشت: متوسط آب بدون درآمد در کشور ۲۵ درصد است در حالی که این به معنای هدر رفتن و خارج شدن ۲۵ درصد آب از شبکه نیست.

جانباز افزود:انشعاباتی که خوانده نشده یا کنتور سالم ندارند جزو این ۲۵ درصد آب بدون درآمد محاسبه می‌شوند.

طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین از طرح‌های مصوب سفر رییس جمهوری به قزوین در سال ۹۵ است که هم اینک حدود هشت درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کل هزینه عملیات طرح، ۱۳ هزار میلیارد ریال است که در صورت تکمیل و بهره برداری، آب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان را تامین می‌کند.

در حال حاضر حدود ۹۸ درصد از آب شرب استان از منابع زیر زمینی تأمین می‌شود که با اجرای این طرح، آب شرب ۸۰ درصد از جمعیت استان تامین می‌شود.

بازدید از تصفیه خانه فاضلاب روستای قشلاق، بازدید از طرح‌های مسکن مهر، کلنگ زنی تصفیه خانه شریفیه و حضور در جلسه شورای حفاظت از منابع آب از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کشور به قزوین است.

برچسب‌ها طرح های زیرساختی استان قزوین شرکت آب منطقه ای منابع آبی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های زیرساختی استان قزوین شرکت آب منطقه ای منابع آبی وزارت نیرو طرح های زیرساختی استان قزوین شرکت آب منطقه ای منابع آبی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی