Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طی ۲۴ ساعت گذشته اخباری متنوع از فعالیت‌های اقتصادی کشور در خبرگزاری میزان منتشر شده است. تاریخ انتشار: 22:02 - 22 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۶۹۶

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، طی ۲۴ ساعت گذشته اخباری چون تکلیف جاماندگان کارت سوخت ،چگونگی کنترل بیماری نیوکاسل، قیمت ارز بین بانکی،بررسی قمیت نقت و طلای جهانی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکلیف جاماندگان کارت سوخت چیست؟

ثبت نام کارت سوخت هوشمند در بستر فضای مجازی امکان پذیر نیست و تنها از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ و نیازمند مراجعه حضوری متقاضی است.

چگونه بیماری نیوکاسل را کنترل کنیم؟

ازابتدای سال ۹۸ تاکنون ۵۹۱ واحد مبتلا به بیماری نیوکاسل ثبت شد که از این تعداد معدوم ساری ۷۰ واحد به دلیل شدت بیماری انجام شده است.

کاهش قیمت ۲۷ ارز در بازار بین بانکی

 در بازار بین بانکی ۲۷ ارز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و ۱۰ ارز از جمله دلار آمریکا ثابت ماند.

آرامش در بازار ارز / دلار و یورو ثابت ماند    در جریان معاملات امروز دلار و یورو بدون تغییر نسبت به روز گذشته داد و ستد شدند.   بررسی قیمت طلا در بازار جهانی/ نفت اوپک گران شد    بررسی قیمت نفت در بازار جهانی نشان می‌دهد که امروز قیمت نفت برنت روند صعودی به خود گرفته است.   سهم استان تهران از طرح ملی مسکن ۶۲ هزار واحد است   برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قریب به ۶۲ هزار واحد است.   بیشتر بخوانید: نحوه واگذاری واحد‌های طرح مسکن ملی مشخص شد/ خودرو‌های جایگزین پژو ۴۰۵ مشخص شدند/افزایش اندک قیمت سکه

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخباری بسته اقتصادی قیمت طلا قیمت نفت قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم