Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از استمرار برگزاری همایش‌های سلامت مادر و فرزند خبر داد. تاریخ انتشار: 01:00 - 24 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۶۱۵

نیره عابدین زاده، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به برگزاری چندین دوره همایش‌های سلامت مادر و فرزند با هدف ارتقاء آگاهی‌های مادران و فرزندان در معرض آسیب بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده توسط کمیته شناسایی و ساماندهی زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی و در معرض خطر، اهمیت آموزش مهارت‌های اجتماعی در دوران کودکی و نیز ارتقاء آگاهی خانواده‌ها در خصوص موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، مهمترین عامل در پیشگیری از وقوع جرم با محوریت تقویت مهارت‌های ارتباطی در نهاد خانواده جهت تربیت نسلی آگاه و سالم در اولویت قرار گرفت و بر این اساس و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های موظف، سلسله کارگاه‌های آموزشی با عنوان "همایش سلامت مادر و فرزند" طراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی افزود: رویکرد آموزشی در این همایش با محوریت پیشگیری از کودک آزاری است؛ هر چند بودجه‌ای خاص برای برگزاری این همایش تاکنون در اختیار نبوده لیکن با توجه به اینکه اعضای کمیته عزم راسخ به این مهم داشته و ارزیابی‌های انجام شده از شرکت کنندگان ما را ترغیب به تداوم این مسیر کرده و به فضل الهی این حرکت تداوم خواهد داشت.   بیشتر بخوانید:   برگزاری ششمین همایش سلامت مادر و فرزند با رویکرد پیشگیری از کودک آزاری تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن افرادی که موجبات ازدواج‌های غیرقانونی را فراهم می‌کنند
وی خاطرنشان کرد: نمایش فیلم‌های کوتاه، سخنرانی‌های مفید و کاربردی، تئاتر، اعطای بسته آموزشی به مادران و اعطای جوایز، سفر ویژه کربلا و پرسش و پاسخ از جمله برنامه‌های این همایش است.

عابدین زاده ضمن تقدیر از دستگاه‌های دست اندر کار و معین گفت: بهزیستی استان خراسان رضوی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، پلیس امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی، اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، مرکز بهداشت استان خراسان رضوی، فرمانداری مشهد مقدس، شهرداری مشهد مقدس، اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، انجمن مددکاران اجتماعی استان خراسان رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته اند که جای تقدیر دارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در پایان بیان کرد: تاکنون شش همایش با آموزش حدود سه هزار نفر از مادران مناطق برگزار شده که نتایج ارزیابی از بانوان شرکت کننده رضایت مندی بسیارعالی ۹۵ درصد و مابقی عالی اعلام شده است و انشاالله با کمک خداوند و اهتمام اعضای کمیته و انجام یک حرکت جهادی هفتمین همایش روز پنجشنبه مورخه ۲۳ آذرماه سال جاری با حضور ۵۰۰ نفر از مادران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کودک آزاری کودک آزاری خراسان رضوی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با هدف گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین الملل در سال جدید، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی شامل ۴ بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی صادر شده است تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

دکتر داوود خوش شکن افزود: از ۴ بیمارستان، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارا است.

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فروردین امسال جدید ۲ هزار و ۵۸۷ گردشگر سلامت از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع ۴۶ مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ بیمارستان خصوصی و ۳ مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه‌های تخصصی هستند.


دکتر خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات امسال است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می‌تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه‌های درمانی را بپردازند.

وی  با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات امسال دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می‌شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی ۲۰ ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند.

 مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه جامع گردشگری سلامت برای دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای نخستین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود

دکتر خوش شکن افزود: این سامانه ابتدا در یک نوبت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال بیش از  ۸۰ هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد