Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد، اگر سئول به مذاکرات بر سر منطقه گردشگری دو کره پافشاری کند، تمامی تاسیسات این کشور را به صورت یکجانبه تخریب می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی به کره شمالی پیشنهاد داده که درباره رسیدگی و اداره تاسیسات واقع در منطقه گردشگری کوهستانی "کومگانگ" مذاکره کنند که زمانی نمونه بی‌سابقه همکاری بین دو کشور بود اما کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی ماه گذشته میلادی اعلام کرد که می‌خواهد در بحبوحه سرد شدن روابط بین دو کره تاسیسات متعلق به کره جنوبی را از بین ببرد و خودش آنها را بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کره شمالی اعلام کرده که نه با گفتگو بلکه از طریق مکتوب می‌خواهد درباره این تاسیسات صحبت کند اما سئول اعلام کرده که به دنبال یک راه‌حل خلاقانه است و حفاظت از املاکش در منطقه یک اولویت محسوب می‌شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز گزارش داد: در ۱۱ نوامبر، ما یک اولتیماتوم به کره جنوبی دادیم و هشدار دادیم که اگر مقام‌های این کشور بر مذاکرات پافشاری کنند، ما به صورت یکجانبه تصمیم‌گیری و تاسیسات متعلق به کره جنوبی را تخریب می‌کنیم.

این خبرگزاری اکتبر سال جاری میلادی گزارش داده بود: کیم جونگ اون تاسیسات کره جنوبی را که بیش از یک دهه قدمت دارند، کاپیتالیستی و فرسوده توصیف کرده و دستور داده تا این منطقه بازسازی شود.

در همین حال، سخنگوی وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی نیز گفت، سئول با آرامش و بر اساس وضعیت موجود بین دو کره و توافقات دو جانبه مشترک بین دو کشور به این مساله پاسخ می‌دهد.

وی به این مساله اشاره نکرد که در صورت تخریب تاسیسات کره جنوبی، این کشور چه واکنشی خواهد داشت.

منطقه گردشگری کوهستان کومگانگ واقع در ساحل شرقی کره شمالی و کمی آنطرف‌تر از منطقه غیرنظامی شده دو کره است. برچسب ها: کره شمالی ، سئول ، تاسیسات منطقه گردشگری

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره شمالی سئول تاسیسات منطقه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد

ایسنا/زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از اتمام آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین در دو لاین شمالی و جنوبی خبر داد.

علی‌اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین به صورت تمام عرض در هر دو لاین شمالی و جنوبی با ۴۹ هزار تن آسفالت دانه باز از کیلومتر ۸۵ تا ۹۰ به دلیل خرابی بیش از حد انجام شد.

وی با بیان اینکه از کیلومتر ۹۱ تا ۹۸ در روزهای آینده نسبت به روکش و اصلاح رویه آسفالتی اقدام خواهد شد، ادامه داد: در سال گذشته ۳ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر در لاین‌های شمالی و جنوبی لکه‌گیری اساسی صورت گرفته است.

عطوفی تصریح کرد: ۲.۵ کیلومتر از محور ترانزیت ابهر_تاکستان نیز در لاین‌های شمالی و جنوبی اصلاح روکش با ۹ هزار تن آسفالت انجام شده که در صورت تخصیص بودجه و قیر امسال نیز در خصوص روکش آسفالت کمربندی ابهر_خرم‌دره اقدام خواهد شد.

او با توضیح اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به روکش محور روستایی ابهر دولت آباد اقدام شده که مابقی در حدود ۷ کیلومتر در برنامه کاری امسال قرار است روکش شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به لکه‌گیری جزیی محورهای آزادراه، جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی به مقدار ۸۵۰ تن با آسفالت گرم اقدام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • مقام سازمان ملل : آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • مقام سازمان ملل: آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد