Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:11:56 GMT

بیش از ۳۴ میلیون هکتار مناطق کشور غبارخیز است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۵۵۹۸

بیش از ۳۴ میلیون هکتار مناطق کشور غبارخیز است

علی محمد طهماسبی روز دوشنبه در پایان سفر خود به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از مجموع  ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار  مناطق غبارخیز کشور،  چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در استان سمنان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار هکتار از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار وسعت مناطق غبارخیز استان سمنان دارای گرد و غبار شدید و بقیه مناطق دارای وضعیت متوسط  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عامل انسانی، خشکسالی و کمبود بارش، اراضی بیابانی و مراتع فقیر از لحاظ پوشش گیاهی از عوامل اصلی شدت گرد و غبار در استان سمنان است.

طهماسبی افزود: معادن در شدت گرد و غبار نقشی مهم دارند، اما وسعت معادن در استان سمنان کم است.

وی تصریح کرد: اجرای اقدام‌های مقابله‌ای، پیشگیرانه و اصلاحی در مقابله با گرد و غبار با عضویت  ۱۷ دستگاه اجرایی در ستاد مقابله با گرد و غبار دنبال می‌شود.


تهیه اسناد استانی مقابله با گرد و غبار
وی بیان کرد: تدوین سند استانی مقابله با گرد و غبار از جمله برنامه‌های بلندمدت به منظور برنامه‌ریزی و هدفمندی در انجام اقدام‎‌های مقابله با گرد و غبار محسوب می‌شود که در دست تهیه است و براساس این سند ۱۷ دستگاه عضو ستاد مقابله در هر استان وظیفه مشخص دارند.

دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای مقابله با گرد و غبار در نظر گرفته شد که ۷۵ درصد آن تخصیص یافت.

وی یادآور شد: امسال ۱۰۰ میلیون یورو برابر با ۱۲ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و غبار در نظر گرفته شده که اکنون حدود ۲۵ درصد تخصیص یافته و تلاش می‌شود باقیمانده اعتبارهای درنظر گرفته تخصیص یابد.

دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از مجموع ۱۰۰ میلیون یورو، حدود ۶۵ میلیون یورو برای مقابله با گرد و غبار و ۳۵ میلیون یورو برای رسیدگی به زیرساخت‌های برق آسیب دیده از گرد و غبار در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست به منظور شرکت در نشست کارگروه مقابله با گرد و غبار و بازدید از مناطق بیابانی و منشا گرد و غبار سمنان به این استان سفر کرد.

برچسب‌ها محیط زیست سمنان گرد و غبار علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست سمنان گرد و غبار علمی محیط زیست سمنان گرد و غبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟