Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@10:13:40 GMT

مصرف برنج ایرانی بیشتر است یا برنج خارجی؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۷۰۷۰

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز آمار ایران میزان تولید، واردات، صادرات و مصرف برنج در سال گذشته را اعلام کرد که براین اساس، سطح زیر کشت برنج در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۹۷ هزار هکتار بوده که معادل یک میلیون و ۹۶۰ هزار تن برنج برداشت شده است.

براساس این گزارش، پارسال یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن برنج خارجی به کشور وارد شده و ۱۹۶۱ تن برنج ایرانی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام مرکز آمار، مصرف برنج ایرانی در خانوارها طی سال گذشته یک میلیون و ۳۳ هزار تن بوده و مصرف برنج خارجی نیز یک میلیون و ۳۰ هزار تن بوده است. همچنین ۰.۵ میلیون تن سایر مصارف اعلام شده است.

همچنین شش استان برنج تولید کرده‌اند که استان مازندران با ۳۸ درصد بالاترین میزان تولید را داشته و استان گیلان با ۳۳ درصد دومین تولیدکننده برنج کشور است. همچنین سهم استان خوزستان ۱۱ درصد، استان گلستان چهار درصد، استان فارس چهار درصد بوده و ۱۰ درصد از این محصول استراتژیک نیز در سایر استان‌ها تولید شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برنج برنج ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی، چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان که در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد با بیان اینکه علم یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است، گفت: شهید مطهری شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم، افزود: بیشترین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند و بنا بر این نیست که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه باشد، لذا باید به دنبال حل مسائل باشیم.

حسینی، با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم چراکه آغازی بر سایر تحولات جهانی شده است، افزود: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت موشکی و پهپادی به کار گرفته شد.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاومت ملت ایران برخواسته است.

کد خبر 6094736

دیگر خبرها

  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد