Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@16:41:52 GMT

عبور پاییزه کتاب از مرز فروش ۳۰ میلیارد ریال کتاب

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۷۳۰۱

عبور پاییزه کتاب از مرز فروش ۳۰ میلیارد ریال کتاب

طرح پاییزه کتاب که همزمان با بیست‌و‌هفتمین دوره‌ هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، در ابتدای پنجمین روز طرح از مرز فروش ۳۰ میلیارد ریال کتاب گذشت. ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ به نقل از ستاد خبری بیست‌و‌هفتمین دوره‌ هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح پاییزه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ مجری‌گری مؤسسه خانه کتاب جهت ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتاب‌فروشان و ناشران همزمان با هفته کتاب از 23 تا 30 آبان ماه به مدت هشت روز در تهران و شهرستان‌ها آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح پاییزه کتاب برای تمامی کتابفروشی‌های عضو طرح، 20 درصد تخفیف فروش تا سقف 120هزار تومان در نظر گرفته ‌شده ‌است. برای نخستین‌بار در این دوره از پاییزه کتاب شهرداری تهران و مشهد در این طرح مشارکت دارند.   

بر اساس آمار به‌دست ‌آمده تا صبح روز دوشنبه(27 آبان ماه)، تعداد 96هزار و 584 نسخه کتاب به ارزش 30,756,288,013 ریال در سراسر کشور به فروش رسیده است.

500 عنوان برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب در قزوین اجرایی می‌شود

در طرح پاییزه 606 کتابفروشی عضو طرح شده‌‌اند که 131 کتابفروشی در شهرستان‌ها و 475 کتابفروشی در مراکز استان مشغول فعالیت هستند.

تا صبح روز دوشنبه(27 آبان ماه)، پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب، کتاب رشد اهواز، پردیس کتاب مشهد، و فرازمند رشت، دنیای کتاب قم و شهرکتاب مشهد بوده‌‌اند و پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس تعداد کتاب، خراسان رضوی با 15648، تهران 14908، خوزستان 10346 و قم 7413 نسخه فروش بوده‌‌اند و پس از آن‌ها، استان‌های گیلان، اصفهان، مازندران، فارس، آذربایجان‌شرقی و گلستان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس مبلغ فروش، سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

اهدای 18 هزار و 500 عنوان کتاب به مناطق سیل‌زده گلستان

همچنین به مناسبت هفته کتاب، دبیر این مراسم از اهدای 18 هزار و 500 عنوان کتاب در عناوین گوناگون به مناطق سیل‌زده استان گلستان خبر داد. نیکنام حسینی‌پور در این رابطه گفت: ارزش این کتاب‌ها دو میلیارد و 900 میلیون ریال است که در راستای طرح «پویش اهدای کتاب به مناطق سیل‌‎زده کشور» توسط مؤسسه خانه کتاب به مناطق سیل‌زده استان گلستان اهدا شده است.

دبیر هفته کتاب تصریح کرد: پیش از این نیز 18 هزار جلد کتاب به مبلغ دو میلیارد و 700 میلیون ریال از سوی موسسه خانه انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، رادیو فرهنگ، رادیو ایران، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و خیرین با مؤسسه خانه کتاب در اهدای کتاب به مناطق سیل‌زده استان لرستان مشارکت داشته‌اند.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 23  آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا 30 آبان ماه ادامه دارد. همچنین فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هفته کتاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته کتاب هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

مسلم مخفی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، گفت: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او گفت: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان گفت: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی گفت: اطلاع رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

او با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی بسیار خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی اقدام جدی و فوری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان