Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد از حال خوب گردشگری یزد با رشد میزان سرمایه‎گذاری و ایجاد تاسیسات گردشگری و وضعیت بافت تاریخی خبر داد.

«سید مصطفی فاطمی» در رویداد کارآفرینی گردشگری یزد با اشاره به رشد توجه به گردشگری یزد در سال‎های گذشته، اظهار کرد: این شهر اکنون در کنار شهرهای اصفهان و شیراز به عنوان مثلث طلایی گردشگری در کشور شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش میزان سرمایه‎گذاری در بخش گردشگری یزد نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: تعداد هتل‎ها و تاسیسات گردشگری یزد از تعداد انگشت شمار سال‌های گذشته اکنون به بیش از ۶۰۰ واحد رسیده و بافت تاریخی یزد هم که در سال‌های پیشین وضعیت خوبی نداشت با همکاری ادارات مختلف استان، مرمت و ساماندهی شده است.

فاطمی از برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری به منظور تقویت همزیستی ادیان در یزد نیز خبر داد و در ادامه با اشاره به رشد گردشگری کویر در این استان، تصریح کرد: گردشگری این جاذبه استان کویری یزد با صدور مجوزهای جدید کمپ‌های کویرنوردی وضعیت رو به رشد و توسعه‌ای دارد.

وی در رابطه با وضعیت صنایع دستی استان هم خاطرنشان کرد: صنایع دستی یزد به گونه‎ای برجسته شده که خرید محصولات این بخش در حال حاضر به عنوان یکی از اهداف گردشگران برای سفر به یزد به شمار می‌رود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان از تشکیل کمیته‌های گردشگری متنوعی در یزد خبر داد و گفت: برای تنوع بخشی به حوزه گردشگری بر اساس ظرفیت‎های یزد، کمیته‎های مختلف مذهبی معنوی، تاریخی، ادبی، هنری، تجاری، ورزشی و هیجانی، رویدادها، خوراک و غذا، کودک، معلولین و سالمندان، سلامت، الکترونیک، روستایی و طبیعت‎گردی، پایدار، علمی آموزشی و دفاع مقدس تشکیل شده است.

فاطمی در پایان نیز ادامه داد: استان یزد طی ۱۰ سال گذشته که کشور اهداف گردشگری خود را شناسایی کرده است، ۱۰ هسته گردشگری برای کشورهای انگلیس، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، هند، اسکاندیناوی، اروپای شرقی و فرانسه تشکیل داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري مدیرکل میراث فرهنگی یزد سرمايه گذاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • روایت ژنرال اسرائیلی از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای بمباران تاسیسات اتمی!
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • آینده بورس در چند پرده
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟