Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان  حاکیست، نادر جهان آرای در مراسم استانی گشایش ششمین دوره المپیادهای درون مدرسه ای در شهرستان صومعه سرا با اشاره به رویکردهای این المپیاد افزود: مدرسه محور کردن فعالیت های تربیت بدنی، مشارکت همه جانبه فعالیت های دانش آموزی، فراگیری و پرنشاط شدن فعالیت های ورزشی بخشی از این رویکردهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر جهان آرای افزود: توسعه مهارت ­های ورزشی، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان، کمک به انس بیشتر دانش آموزان با فعالیت ­های ورزشی و کمک به شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان از مهمترین اهداف المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای است.

وی با اشاره به شعار سال تحصیلی با عنوان (مدرسه محل زیست پرنشاط و شرافتمندانه) اظهار داشت: از مدیران ستادی و آموزشی انتظارست تا فرصت های بیشتری در کنار درس های رسمی به اجرای برنامه های ورزشی و هنری اختصاص دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان این که تهذیب نفس، تحصیل و ورزش همراه با ارتقای علمی موجب پویایی دانش آموزان و در نهایت آموزش و پرورش می شود، خاطر نشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ ورزش از دوران کودکی و استفاده از تغذیه سالم موجب می شود که دانش آموزان در بزرگسالی تندرست باشند.

المپیاد ورزشی درون مدرسه ای عبارت است از برگزاری بازی ها و رقابت های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه ای در یک دوره مشخص از سال تحصیلی که با توجه به علایق دانش آموزان و امکانات مدرسه، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت های خاص اجرا می شود.

رژه تیم های شرکت کننده شامل رشته های شطرنج، طناب زنی، ورزش های بومی ، دو و میدانی ، بسکتبال و والیبال  و افروختن مشعل المپیاد درون مدرسه ای از بخش های دیگر این برنامه بود.

گفتنی است سال گذشته المپیاد درون مدرسه ای در نیمی از مدارس استان گیلان و با شرکت ۱۴۹ هزار دانش آموز گیلانی برگزار شد.

اردوی فرهنگی دانش آموزی فرمانده دل ها در گیلان

اردوی فرهنگی دانش آموزی فرمانده دل ویژه دانش آموزان مقطع چهارم تا ششم ابتدایی در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: این اردوی فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی برگزار شده است.

جمیل عباسی غریب  با اشاره به این که این ویژه برنامه با الهام از درسی در کتاب های مقطع چهارم ابتدایی با عنوان فرمانده دل ها که به معرفی شهید حسین خرازی پرداخته، افزود: آشنایی با فضایل شهدای هشت سال دفاع مقدس گیلان،  شهدای مدافع حرم و تجدید میثاق دانش آموزان با آرمان های بلند انقلاب از اهداف برگزاری فرمانده دل ها است. 

وی با بیان این که مرحله اول اردوی فرهنگی دانش آموزی فرمانده دل تا نهم آذر با شرکت یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز برگزار می شود، اظهار داشت: اردوی فرهنگی فرمانده دل ها در گیلان تا اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها رشت المپیاد گیلان آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت المپیاد گیلان آموزش و پرورش دانش آموزان رشت المپیاد گیلان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی فضاهای روباز و سالنی گفت: ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی اسماعیلی، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در آئین گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است، به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

وی افزود: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت که این امر نشان از ارتقای سطح آموزش در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت‌وساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

وی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته است و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، اضافه کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش پیدا کرده و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 751131

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری