Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:03:06 GMT

تخریب، صدا و خواست مردم نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۲۵۵۷

تخریب، صدا و خواست مردم نیست

روزنامه ایران در یادداشتی به قلم کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه،‌ نوشت: بیان اعتراض‌های مدنی و مسالمت‌آمیز حق اساسی مردم است که هیچ کس هم نمی‌تواند مانع از آن باشد مگر آنکه استفاده از این حق منجر به ضایع شدن حقوق دیگران شود. این انتظار غیر طبیعی نیست که معترضان در بیان اعتراض خود چارچوب‌های قانونی و عرفی را رعایت کنند تا هم اصل خواسته آنها به گوش مسئولان برسد و هم راه سوء استفاده‌های احتمالی از اقدام آنها بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه در دو- سه روز گذشته در تعدادی از شهرهای کشور به وقوع پیوسته، بسیار متفاوت با آن چیزی است که بشود اسم آن را اعتراض قانونی و عرفی گذاشت. به نظر می‌رسد اصل اعتراض مدنی مردم  توسط برخی به سمت و سوی دیگری سوق پیدا کرده و رنگ اغتشاش به خود گرفته است. صحنه‌های آتش زدن اموال عمومی و حمله به مراکز خدماتی مثل اورژانس و حتی اموال خصوصی مردم در هیچ کشوری و از سوی هیچ عقل منصفی قابل پذیرش نیست و با هیچ متر و معیاری زیر حق قانونی اعتراض تعریف نمی‌شود.

این قبیل اقدامات تخریبی است که ذهن را به نقش‌آفرینی و فضاسازی سرویس‌های جاسوسی بیگانه و رسانه‌های مخالف نظام خارج از کشور رهنمون می‌کند. مروری بر تمرکز این رسانه‌ها نشان از آن دارد که آنها با برجسته‌سازی و بزرگنمایی تبعات احتمالی افزایش قیمت بنزین و البته نادیده گرفتن و پوشش ندادن راهکارهای جبرانی دولت از جمله پرداخت کمک‌های نقدی به مردم که از شب گذشته واریز آن آغاز شده، تلاش دارند سمت و سوی نارضایتی‌ها یا اعتراض‌های مردمی را به سمت خشونت و تخریب هدایت کنند.

آنها در حالی مدعی معیشت و اقتصاد مردم هستند که در اوج تحریم‌های ظالمانه امریکا شاهد آن نبوده‌ایم در کنار مردم ایران انتقادی علیه مواضع کاخ سفید داشته باشند. به هر روی در ۴۰ سال گذشته مردم در موارد مختلفی اعتراض داشته‌اند و آن را به شیوه‌های مختلف هم بیان کرده‌اند اما صدای مردم آلوده به اغتشاش نبوده است. صدایی که این روزها از خیابان‌های برخی شهرهای کشور می‌شنویم که با تخریب اموال عمومی همراه شده، صدای واقعی مردم نیست.
 این صدا اتفاقاً سبب می‌شود حرف واقعی مردم و اعتراض بحق آنها شنیده نشود و در میانه دود و آتش و تخریب گم شود. با این اوصاف شایسته است همزمان که بر مسئولان فرض است ارتباط بیشتری با مردم برقرار کنند و زوایای مختلف طرح را به همراه مزیت‌های آن بازگو کنند، خود مردم هم مراقب باشند که دود چنین رفتارهای خشونت‌باری بیش از همه به چشم خود آنها می‌رود. حاکمیت حق آنها برای اعتراض مدنی و قانونی را به رسمیت می‌شناسد اما برخی تلاش دارند خواسته مردم و اعتراض آنها را به مسیرهایی که خود می‌خواهند، منحرف کنند.

منبع: روزنامه ایران برچسب‌ها بنزین تظاهرات اعتراضی ایران مطالبات مردمی پروندهٔ خبری ناآرامی و اعتراض‌ها به تغییر قیمت بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنزین تظاهرات اعتراضی ایران مطالبات مردمی بنزین تظاهرات اعتراضی ایران مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در خواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

کنگره آمریکا با ارائه طرحی خواستار توقف کمک نظامی این کشور به رژیم صهیونیستی شد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074454 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • در خواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • برای آگاهی‌بخشی و انعکاس خواست مردم